  • 1. Data: 2002-04-28 23:03:15
    Temat: Pewno nie zdaze...
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    ...policzyc podatkow. Czy zgodne z prawem jest wyslanie w terminie PIT-a z
    przyblizonymi wartosciami, a w ciagu tygodnia (juz po terminie) zlozenie
    korekty? I z czym jeszcze to sie ew. wiaze?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-04-29 05:37:45
    Temat: Re: Pewno nie zdaze...
    Od: <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyblizonymi wartosciami, a w ciagu tygodnia (juz po terminie) zlozenie
    > korekty? I z czym jeszcze to sie ew. wiaze?

    Jest to jak najbardziej zgodne (w części), gdyż jeśli uzyskiwałeś dochody w
    2001 to musisz je wykazać składając w terminie PIT - jaki by on nie był.
    Ryzykujesz sam, że twój US wcześniej wyśle do Ciebie wezwanie (a na pewno ma co
    przerabiać - zwłaszcza teraz), zanim Ty wyślesz korektę ... różnica to ew.
    odsetki karne + ew. bonus. Jeśli natomiast zdążysz z korektą ... to nawet na
    terminie wypłaty nadpłaty - jesteś do przodu :) bo wcześniej zaczyna
    obowiązywać te 3m-ce.
    Pozdr.
    ZN

  • 3. Data: 2002-04-29 07:02:22
    Od: "rychu" <r...@w...pl>

    . Jeśli natomiast zdążysz z korektą ... to nawet na
    > terminie wypłaty nadpłaty - jesteś do przodu :) bo wcześniej zaczyna
    > obowiązywać te 3m-ce.

    3 m-ce zaczynaja sie liczyc ponownie od daty zlozenia korekty - NIESTETY.

    pozdr

  • 4. Data: 2002-04-29 08:16:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 29 Apr 2002 01:03:15 +0200), "BaLab"
    <b...@p...com> był(a) napisał(a):

    >...policzyc podatkow. Czy zgodne z prawem jest wyslanie w terminie PIT-a z
    >przyblizonymi wartosciami, a w ciagu tygodnia (juz po terminie) zlozenie
    >korekty? I z czym jeszcze to sie ew. wiaze?

    Najlepiej ,,fałszywkę'' wyślij z zawyżonymi zwrotami. A potem korektę
    na korzyść US. Wtedy się będą cieszyć :-)

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-04-29 09:06:42
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Najlepiej ,,fałszywkę'' wyślij z zawyżonymi zwrotami. A potem korektę

    znaczy w fałszywce zawyż koszty, a zaniż przychody ;-))))
    tylko przypadkiem nie wykaż przychodów i kosztów niższych
    niż w PIT-5 za listopad ;PPPPP

    > na korzyść US. Wtedy się będą cieszyć :-)
    i to jeszcze jak ;-))))

    pozdr
    KTP

  • 6. Data: 2002-04-29 20:47:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Apr 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Najlepiej ,,fałszywkę'' wyślij z zawyżonymi zwrotami. A potem korektę
    >+ na korzyść US. Wtedy się będą cieszyć :-)

    IMO pomysł taki sobie: choć szansa mała, mogą "wylosować" przypadkiem
    (do kontroli) przed złozeniem korekty. Jak juz to ja bym wolał
    zepsuć humor USowi *po* wysłaniu poprawnej korekty ;]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-04-30 06:17:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 29 Apr 2002 22:47:28 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    >IMO pomysł taki sobie: choć szansa mała, mogą "wylosować" przypadkiem
    >(do kontroli) przed złozeniem korekty. Jak juz to ja bym wolał
    >zepsuć humor USowi *po* wysłaniu poprawnej korekty ;]

    No niby tak, ale z drugiej strony nie rozumiem ile może trwać
    wyliczanie PITu rocznego. Mi zajęło 30 minut... Jak ktoś ma
    skomplikowane odliczenia, to może... Ale generalnie ile -- dwa dni
    później złoży? Myślisz, że kontrola w te dwa dni go dopadnie?
    Zwłaszcza, że teraz mamy dłuuuuuugoi weekend. To niech się ukrywa.

  • 8. Data: 2002-04-30 14:09:15
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > później złoży? Myślisz, że kontrola w te dwa dni go dopadnie?
    > Zwłaszcza, że teraz mamy dłuuuuuugoi weekend. To niech się ukrywa.

    Nadam na poczcie w Koziej Wólce, oczywiście bez kodu pocztowego US ;-).
    Zanim dojdzie zdążę złożyć korektę ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab