  • 1. Data: 2002-04-28 20:59:53
    Temat: Skladka zdrowotna-PILNE!
    Od: "chris" <c...@t...pl>

    Poradzcie mi prosze co zrobic w przypadku gdy w ciagu roku byla naliczana co
    miesiac skladka zdrowotna i odliczana od podatku, a w rzeczywistosci nie
    byla wplacana przez kilka miesiecy? Wiem ze to jest blad ale jak to teraz
    naprawic??? Prosze o pomoc, bo wiadomo ze chodzi o PIT 36 a tu ostatni
    dzwonek :-(
    Krzys

  • 2. Data: 2002-04-28 21:08:08
    Temat: Re: Skladka zdrowotna-PILNE!
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    Użytkownik "chris" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byla wplacana przez kilka miesiecy? Wiem ze to jest blad ale jak to teraz
    > naprawic??? Prosze o pomoc, bo wiadomo ze chodzi o PIT 36 a tu ostatni

    odliczasz tylko tyle ile wpłacone w zeznaniu , a jeżeli chcesz wszystko miec
    na "6" to powinnienies wplacic odsetki za okresy od dnia odliczenia
    niewlasciwego do dnia zlozenia zeznania od kwoty tych skladek

  • 3. Data: 2002-04-28 21:43:06
    Od: "chris" <c...@t...pl>

> [...]
    > na "6" to powinnienies wplacic odsetki za okresy od dnia odliczenia
    > niewlasciwego do dnia zlozenia zeznania od kwoty tych skladek

    Oj, chyba zle mnie zrozumiales: kwote skladki zdrowotnej JUZ odliczalem w
    deklaracjach PIT 5.
    I teraz w ogole nie wchodzi w rachube jej ponowne odliczenie (lub nie) w PIT
    36. Tak mi sie wydaje.

    Przykladowo: od I do XI lacznie odliczylem 1000 zl skladki zdrowotnej, a w
    rzeczywistosci wplacilem 500 zl. A wiec zanizylem o 500 zl skladke na
    podatek dochodowy. No i teraz mi wychodzi ze US ma mi zwrocic te 500 zl. A
    ja ich nie chce....
    No i wlasnie tu lezy pies.... jak z tego wybrnac????
    Krzys

  • 4. Data: 2002-04-29 07:44:56
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik chris napisał:

> [...]
    > odliczalem w deklaracjach PIT 5. I teraz w ogole nie wchodzi w
    > rachube jej ponowne odliczenie (lub nie) w PIT 36. Tak mi sie
    Ile razy można tłumaczyć (raz na tydzien to mało...) - w zeznaniu
    rocznym nie odliczasz składki *ponownie*.
    W zeznaniu rocznym liczysz podatek "od początku" a z pit-5
    uwzględniasz tylko informacje o tym ile *zapłaciłes* zaliczek.
    Zeznanie roczne to nie jest uzupełnienie do pit-5, to odrębna
    deklaracja obejmująca cały rok i wszystki dochody, w której jeszcze
    raz liczysz podatek od początku roku, tak jakby pit-5 nie było. Musisz
    więc *jeszcze* *raz* uwzględnić wszystki zapłacone składki.

> [...]
    > 500 zl skladke na podatek dochodowy. No i teraz mi wychodzi ze US
    > ma mi zwrocic te 500 zl. A ja ich nie chce....
    Dlaczego ma Ci zwrócić, skoro nie zapłaciłes a więc nie masz prawa
    tych składek wykazać w zeznaniu rocznym?

    > No i wlasnie tu lezy pies.... jak z tego wybrnac????
    Przede wszystkim w ciągu roku zaniżałeś zaliczki na podatek, czyli
    teraz musisz wpłacic odsetki .
    Za każdy miesiąc policz sobie, ile powinieneś zapłacic zaliczki gdybyś
    liczył je prawodłowo i od różnicy policz odsetki od 20 dnia następnego
    miesiąca do momentu zapłaty.
    Następnie w zeznaniu rocznym liczysz wszystko raz jeszcze,
    uwzględniając tylko faktycznie zapłacone składki i wychodzi Ci
    prawidłowy podatek.

    Swoją drogą, odliczając niezapłacone skladki wypełniałes nieprawidłowo
    Pit-5. W opisie do pola w którym wpisujesz składki na ubezpieczenie
    zdrowotne instrukcja jest wyraźna "opłacone od początku roku". Nie
    "należne" ani "naliczone" a "opłacone" własnie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl