  • 1. Data: 2002-04-28 20:28:31
    Temat: Dwie komórki, gdy sam prowadzę działalnoś
    Od: "Oterley" <o...@i...pl>

    Sam prowadzę działalność gospodarczą, a mam dwie komórki na firmę (drugą ma
    żona). Czy urząd skarbowy może się do tego przyczepić?
    Pozdrawiam!
    Oterley

  • 2. Data: 2002-04-28 20:56:27
    Temat: Re: Dwie komórki, gdy sam prowadzę działalnoś
    Od: "Antara" <g...@p...com>

    Użytkownik "Oterley" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Sam prowadzę działalność gospodarczą, a mam dwie komórki na firmę (drugą
    ma
    > żona). Czy urząd skarbowy może się do tego przyczepić?

    Ja też tak mam, ale żonie kupiłem w innej sieci niż ja i zawsze mogę
    powiedzieć, że drugą mam na wypadek jakby nie było w pierwszej zasięgu. :)

    Tylko po co do siebie często dzwonie? ;-))

    Pozdry

  • 3. Data: 2002-04-29 07:35:47
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

    > Sam prowadzę działalność gospodarczą, a mam dwie komórki na firmę (drugą ma
    > żona). Czy urząd skarbowy może się do tego przyczepić?

    Musisz w razie kontroli uzasadnić "potrzebę" posiadania drugiej komórki.

    R.

  • 4. Data: 2002-04-29 07:53:09
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RZ" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Musisz w razie kontroli uzasadnić "potrzebę" posiadania drugiej komórki.

    bo druga jest na stałe zamontowana w aucie na przykład

  • 5. Data: 2002-04-29 08:15:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 28 Apr 2002 22:28:31 +0200), "Oterley"
    <o...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Sam prowadzę działalność gospodarczą, a mam dwie komórki na firmę (drugą ma
    >żona). Czy urząd skarbowy może się do tego przyczepić?

    Teoretycznie tak, ale można przyjać chyba wyjaśnienie, że jeden numer
    służy dla pospólstwa, a drugi dla VIPów. Jeden odbierasz 8-16, a drugi
    całą dobę...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-04-29 12:29:07
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > Musisz w razie kontroli uzasadnić "potrzebę" posiadania drugiej
    komórki.
    Przy okazji. Czy to prawda, ze aby rozliczac rachunki za telefon
    komorkowy musi on byc wpisany do ewidencji srodkow trwalych
    (szczegolnie przy uzytkowaniu dluzszym niz rok) i np.
    zamortyzowany jednorazowo? Czy ten wymog obowiazuje?
    WSm

  • 7. Data: 2002-04-29 15:04:14
    Od: "Gandalf" <p...@f...onet.pl>

    Wszystko zależy od urzędasa.
    Kolega to uzasadnia (jak na razie skutecznie) tym, że musi mieć możliwość o
    każdej porze dać znać żonie, że ma w pracy chwilę czasu i chce jechać do
    domu na obiad, a żona ma być na każdy gwizdek dostępna bo on nie ma czasu
    latać po sąsiadkach albo po sklepach i jej szukać :).

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

  • 8. Data: 2002-04-29 22:53:02
    Od: "WTL" <w...@p...onet.pl>

    Żona może być pełnomocnikiem firmy.

    Pozdrawiam,
    Wojtek L.

  • 9. Data: 2002-04-30 04:45:53
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Kurde! Popatrz no se Cycu, co Oterley tu se kurde na tej grupie
    pl.soc.prawo.podatki pisze (kurde):

    >Sam prowadzę działalność gospodarczą, a mam dwie komórki na firmę (drugą ma
    >żona). Czy urząd skarbowy może się do tego przyczepić?

    A dwa stacjonarne? Mam dwie linie, obie zakladalem nie majac jeszcze
    DG. Na jednej jedzie tylko internet, na drugiej normalne rozmowy.
    Czytalem, ze z jednej lini w ramach dzialalnosci mozna odpisywac do
    80% kosztow impulsow (bez abonamentu i uslug specjalnych). Czy w tym
    przypadku od kazdej linii moge odliczyc 80% kosztow? Czy w razie czego
    bede musial przedstawic billing?

    --
    - Tobiasz 'Tobi' Szlęk ------------\ ---- aukcje w sieci -------\
    - www.rower.xcom.pl -Rower OnLine- / ------------ www.adico.pl -/

  • 10. Data: 2002-04-30 13:24:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, Tobi wrote:
    [...]
    >+ Czytalem, ze z jednej lini w ramach dzialalnosci mozna odpisywac do
    >+ 80% kosztow impulsow (bez abonamentu i uslug specjalnych).

    Gdzie to czytałeś ? Bo tu to na ogół wszyscy są zdania że
    na linii "osobistej" to w KUP można wrzucić wg bilingu...

    Pozdrowienia, Gotfryd