  • 1. Data: 2006-08-04 06:42:20
    Temat: Pieczątka i rachunki - jaki adres ?
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam jedno pytanie odnośnie danych na pieczątce oraz danych
    na rachunku.

    Sytuacja jest taka: ryczałt, bez VAT, sprzedaż internetowa.

    Dziewczyna zmienia nazwisko i adres zameldowania/zamieszkania.
    Adres wykonywania działalności i siedziba firm pozostaje ta co wcześniej.
    (jest to to same miejsce).

    Pytanie i prośba o ewentualne potwierdzenie (w US tak mi powiedzieli - na
    gębe)

    Czy na zmienionej pieczątce i w przypadku branych rachunków/faktur
    nowe dane podawane kontrahentom to:

    Imie NOWE NAZWISKO
    STARY ADRES - (miejsce wykonywania dzialności/adres siedziby)
    NIP, REGON
    tel.

    Chodzi mi o potwierdzenie, że posługiwanym adresem
    jest nadal stary adres wykonywania/siedziby formy, a nie
    nowy adres zameldowania/zamieszkania.

    pozdr
    Grzegorz
    ps. "Pięknie" jest coś załatwiać/zmienić papiery jak na nowy
    dowód czeka sie teraz ok 3 miesięcy ;/ (miasto Lublin)

  • 2. Data: 2006-08-04 06:51:18
    Temat: Re: Pieczątka i rachunki - jaki adres ?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-08-2006 o 08:42:20 Grzes <p...@o...pl> napisał:

> [...]
    > ps. "Pięknie" jest coś załatwiać/zmienić papiery jak na nowy
    > dowód czeka sie teraz ok 3 miesięcy ;/ (miasto Lublin)

    Z tego co wiem adresem firmy jest adres zamieszkania,
    ale na pieczątce możesz wpisać co chcesz - tylko że ja już
    ją masz to obowiązkowo regon musisz dać, poza tym możesz serduszko
    albo słonia zielonego tam mieć.

  • 3. Data: 2006-08-04 07:57:05
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem adresem firmy jest adres zamieszkania,
    > ale na pieczątce możesz wpisać co chcesz - tylko że ja już
    > ją masz to obowiązkowo regon musisz dać, poza tym możesz serduszko
    > albo słonia zielonego tam mieć.

    Pytałem właśnie dlatego, ponieważ w druku NIP-1 podaje się 3 dane:
    adres zameldowania, adres prowadzenia działalności, adres siedziby firmy.
    Pewnie zostanie na pieczątce adres prowadzenia działaności.

    Dziękuję za odpowiedź.
    pozdr
    Grzegorz
    ps. serduszka wolę by nie było ;) bo to wiadomo jak będą reagować ? :)

  • 4. Data: 2006-08-04 08:26:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-08-2006 o 09:57:05 Grzes <p...@o...pl> napisał:

> [...]
    > adres zameldowania, adres prowadzenia działalności, adres siedziby firmy.
    > Pewnie zostanie na pieczątce adres prowadzenia działaności.

    Zobacz sie najnowszego NIP-1. Gdy rejestrowałem firmę w styczniu
    można było się za głowę złapać z tą mnogością adresów, nie było
    też miejsca na wpisanie daty zamieszkania pod danym adresem itp.
    Teraz masz: adres zamieszakania, adres zameldowania i adresy wykonywania
    działalności.
    Zameldowanie nie jest istotne dla US, zbierają je niejako "przy okazji".
    Istotne są tylko adresy zamieszkania i prowadzenia DG(no i oczywiście
    przechowywania
    ksiąg ale to nas teraz nie interesuje).
    Dla osoby fizycznej adresem na pieczątce powinien być adres siedziby,
    w nowym formularzu nie ma czegoś takiego - i słusznie, gdyż adresem
    siedziby osoby fizycznej jest jej adres zamieszkania.

    > ps. serduszka wolę by nie było ;) bo to wiadomo jak będą reagować ? :)

    To było dla prowokatorów ;)

  • 5. Data: 2006-08-04 09:26:15
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

> [...]

    > w nowym formularzu nie ma czegoś takiego - i słusznie, gdyż adresem
    > siedziby osoby fizycznej jest jej adres zamieszkania.

    Hmmm, no własnie mam przed sobą NIP-1 i w rubryce C.8. jest
    ADRES SIEDZIBY (adres zakładu głównego lub stałego miejsca wykonywania
    czynności)

    Więc już trochę zgłupiałem ;/

    Chciałbym, żeby na pieczątce była siedziba/miejsce.
    Może być - bez jakiś późniejszych problemów ?

    > To było dla prowokatorów ;)

    Heh, wole wszelkiego rodzaju rzędników nie prowokować, bo to wiadomo ;)

    pozdr
    Grzegorz

  • 6. Data: 2006-08-04 09:31:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-08-2006 o 11:26:15 Grzes <p...@o...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Hmmm, no własnie mam przed sobą NIP-1 i w rubryce C.8. jest
    > ADRES SIEDZIBY (adres zakładu głównego lub stałego miejsca wykonywania

    Masz starego NIP-1, teraz obowiązuje wersja 4.

    Tu masz linka:
    http://www.pit.pl/pages/i/1009.php?lt=bezp%B3atne%20
    deklaracje%20PDF

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-08-04 09:57:57
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Dnia 04-08-2006 o 11:26:15 Grzes <p...@o...pl> napisał:
    >
    > Masz starego NIP-1, teraz obowiązuje wersja 4.

> [...]

    I wszystko jasne/"niejasne" ;/

    Dzieki za pomoc, link.

    pozdr
    Grzegorz

  • 8. Data: 2006-08-04 10:12:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-08-2006 o 11:57:57 Grzes <p...@o...pl> napisał:

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    deklaracje%20PDF

    > I wszystko jasne/"niejasne" ;/

    Co do rad miłych pań z US to ja się już z tego wyleczyłem dawno,
    sporo grupowiczów też

  • 9. Data: 2006-08-04 14:55:35
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    t <r...@o...pl> wrote:
    > Dla osoby fizycznej adresem na pieczątce powinien być adres siedziby,
    > w nowym formularzu nie ma czegoś takiego - i słusznie, gdyż adresem
    > siedziby osoby fizycznej jest jej adres zamieszkania.

    Hmm, a jeśli mieszkam pod adresem A, a wykonuję działalność pod adresem B,
    to jaki adres powinienem podawać na fakturze? Bo od lat podaję B, tak jest
    zgłoszone w Urzędzie Miasta (jako siedziba), tak samo zresztą w zgłaszałem w
    US (przez co VAT rozliczam w US do którego należy B, a dochodowy w US do
    którego należy A).

    P.

  • 10. Data: 2006-08-04 15:08:26
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-08-2006 o 16:55:35 Paszczak <s...@h...pl> napisał:

> [...]
    > zgłaszałem w
    > US (przez co VAT rozliczam w US do którego należy B, a dochodowy w US do

    No to z tego co rozumiem dobrze robisz. Chodzi o to że siedzibą dla US
    jest A, bo tam mieszkasz, a nie B bo masz tam faktyczną siedzibę :)