  • 1. Data: 2006-08-03 18:25:39
    Temat: news z portalu w moim serwisie ... można ??
    Od: "@dams" <a...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, czy wiadomości z ogólnodostępnych portali można umieszczać w
    swoim serwisie?
    Przykładowo serwis zajmujący się problematyką XYZ umieszcza news (z onetu,
    wp.pl, interii) dosłownie cytując informację z portalu o XYZ podając źródło
    z linkiem do strony portalu. Czy tak można ??
    Jak powinna wyglądać taka informacja (cz sama stopka: źródło i link
    wystarczą?)

    Bardzo prosze pomóżcie - google nic mi nie "mówi"

    pozdrawiam
    @dams

    --
    www.kredyt.org.pl

  • 2. Data: 2006-08-03 20:06:24
    Temat: Re: news z portalu w moim serwisie ... można ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Aug 2006, @dams wrote:

    > Mam pytanie, czy wiadomości z ogólnodostępnych portali można umieszczać w
    > swoim serwisie?
    [...]
    > Bardzo prosze pomóżcie - google nic mi nie "mówi"

    Ustawa Prawo Autorskie?
    +++
    Art. 25. 1. Wolno rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu
    i telewizji:
    ---

    ...i tu mam problem: Internetu nie ujęli :] (a i tak trzeba
    zapłacić autorom).

    Może to?
    +++
    Art. 26. Wolno w sprawozdaniach o aktualnych wydarzeniach przytaczać
    fragmenty utworów udostępnianych podczas tych wydarzeń, jednakże w
    granicach uzasadnionych celem informacji.
    ---

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-08-06 07:07:53
    Od: Harnaś <_...@w...pl_USUN_TO_>

    On Thu, 3 Aug 2006 20:25:39 +0200, "@dams" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >z linkiem do strony portalu. Czy tak można ??
    >Jak powinna wyglądać taka informacja (cz sama stopka: źródło i link

    Na niektórych stronach umieszcza się fragment (nawet spory) wiadomości
    z portalu, gazety i link, żeby zainteresowana osoba u źródła
    przeczytała całość. Np. tutaj tak robią www.europa21.pl
    --
    Harnaś