    From: "BAH" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pilne-numeracja KPiR
    Date: Sun, 22 May 2005 22:14:55 +0200

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:d6qao0$417$1@opal.futuro.pl...
    > Akurat program "Mała Księgowość" jest bardzo dobrym i przystępnym
    > programem
    > dla małych i średnich firm bardzo zresztą chwalonym przez właścicieli
    > firm.I
    > program ten drukuje księgę dokładnie w/g obowiązującego wzoru dokonując
    > podsumowań narastająco od pcczątku roku,jest dwa razy w roku udoskonalany
    > nowymi wersjami,bardzo przejrzyście i czytelnie na odrębnych wydrukach
    > można
    > uzyskać wykazanie bieżąco i narastająco przychodu,kosztów i dochodu.Nie ma
    > tam
> [...]

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26.08.2003 r. w sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów
    (publikacja: Dz. U. z 2003 r. nr 152, poz. 1475, nr 224, poz. 2226 oraz z
    2004 r. nr 282, poz. 2807)
    http://gofin.pl/p_a.php?id_temat_html=29795&id_punkt
    =38&i=2

    § 2. 1. Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób
    fizycznych oraz spółki partnerskie, o których mowa w art. 24a ust. 1 i 2
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    zwanej dalej "ustawą o podatku dochodowym", są obowiązane prowadzić księgę,
    z zastrzeżeniem ust. 2, według wzoru ustalonego w załączniku nr 1 do
    rozporządzenia, w sposób określony w rozdziale 2.

    § 11. 1. Podatnik jest obowiązany prowadzić księgę rzetelnie i w sposób
    niewadliwy.
    2. Za niewadliwą uważa się księgę prowadzoną zgodnie z przepisami
    rozporządzenia i objaśnieniami do wzoru księgi.
    3. Księgę uważa się za rzetelną, z zastrzeżeniem ust. 4, jeżeli dokonywane w
    niej zapisy odzwierciedlają stan rzeczywisty.

    OBJAŚNIENIA DO PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW l ROZCHODÓW
    2. Kolumna 1 jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru zapisów do
    księgi.
    Tym samym numerem należy oznaczyć dowód stanowiący podstawę dokonania
    zapisu.
    ---
    Księga jest "roczna" a Nr kolejny jest na dokumencie i w księdze.
    Zatem jak w lutym i w marcu jest dok. 4, to który dok. odliczam ?
    bieżący czy zaległy ?
    Jeśli 1,2,3,4, 1,2,3, 1,2,3,4,5 to jest kolejny, to można iść dalej
    1,3,5,7,11,13 to też są kolejne

    W wcześniejszym mailu cytowałem, że można mieć dodatkową ksiegę (wpisy
    miesięczne).
    /wtedy nie wykluczam dopuszczalności numeracji miesięcznej ale przekonany
    nie jestem/
    Chodzi przede wszystkim o to by nie dopuszczać do dopisywania "zaległych"
    dokumentów.

    Zdarzenia można sobie numerować miesięcznie
    /np w ewidencjach sprzedaży , ewidencji pożyczek i zastawionych rzeczy, ../
    ale ksiegi już nie.

    ---

    W zasadzie, to jest to odgrzewana co jakiś czas dyskusja.
    np.
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=lang_pl&thr
    eadm=blfeah%24651%241%40news.onet.pl&rnum=1&prev=/gr
    oups%3Fq%3Dnumeracja%2B%2Bkpir%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang
    _pl%26selm%3Dblfeah%2524651%25241%2540news.onet.pl%2
    6rnum%3D1

    BAH