  • 1. Data: 2005-11-30 21:20:05
    Temat: Re: Pilne - uzyczony samochod i koszta eksploatacji (ewidencja przebiegu)
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    a dodasz coś tutaj ? na temat ? jak uratować ten VAT od wydatków na
    samochód ?

    > ...ja wiem że nie na temat :( (i proszę nie krzycz)
    no wiesz co ! za te wszystkie porady mam krzyczeć ? :-)

    > - ale tak
    > z ciekawości, od kogo uzyczyłeś ?
    > Mam na myśli "przychody z nieodpłatnych świadczeń"...
    Od znajomego :-) Przyjaciel rodziny tzw... a co mam się opodatkować od
    zysku ?
    Potem kupiłem ten samochód, czy może przekształcić tą umowę użyczenia w
    przedwstępną zakupu ? Ale koleś nie mógł mi wtedy sprzedać samochodu,
    ponieważ miał go dopiero 5 miesięcy.. a wtedy wiadomo...

    Dziękuję

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/ LS-400

  • 2. Data: 2005-12-13 18:53:55
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Witam,
    przegooglałem całą grupę i udało mi się ustalić, że mając użyczone auto
    osobowe w firmie (KPiR, VAT) prowadzę ewidencję przebiegu pojazdu
    (zbieram faktury z numerem auta i grzecznie w kwotach brutto wpisuje do
    EP).
    Z kosztami eksploatacji (oleje, plyny, etc) sprawa wyglada tak, ze
    oprócz wpisu do EP (w kwotach netto) moge odliczyc VAT.
    Tylko napiszcie mi moi drodzy jak to zrobić ?

    Jeśli w programie ksiegowym (Mala Ksiegowość RP) wpisuje FV na czesci do
    ewidencji (stworzylem konto ksiegowo zgodnie z instrukcja) to ladnie mi
    wrzuca do EP, jednak nie mam pojecia jak zaksiegowac ta FV zeby odliczyc
    VAT :-(
    Po wpisaniu tej FV do rejestru KUP mam ja odliczona dwa razy ! raz przez
    EP a drugi raz przez KUP a moze tak wlasnie powinno to wygladac ?
    Jak odliczyc tylko VAT od zakupu czesci ?

    Sprawa o tyle wazna, ze mam prawie 300pln VAT i wolalbym je zachowac :-)
    a za dwa dni musze do US :-(

    Dziekuje serdecznie za porade...

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/ LS-400

  • 3. Data: 2005-12-13 20:46:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005, Mariusz_M wrote:

    > Witam,
    > przegooglałem całą grupę i udało mi się ustalić, że mając użyczone auto
    > osobowe w firmie (KPiR, VAT) prowadzę ewidencję przebiegu pojazdu

    ...ja wiem że nie na temat :( (i proszę nie krzycz) - ale tak
    z ciekawości, od kogo uzyczyłeś ?
    Mam na myśli "przychody z nieodpłatnych świadczeń"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-13 23:36:18
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    a dodasz coś Szanowny Gotfrydzie tutaj ? na ten temat ? jak uratować ten

  • 5. Data: 2005-12-14 08:37:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Dec 2005, Mariusz_M wrote:

    > jak uratować ten VAT od wydatków na samochód ?

    IMHO problem z twoim pytaniem jest taki, że ty nie pytasz "jak
    uratować ten VAT" (bo to wiesz) tylko "jak to zrobić w konkretnym
    programie". Na to nie mam pomysłu - nie używam MK.

    > Od znajomego :-) Przyjaciel rodziny tzw... a co mam się
    > opodatkować od zysku ?

    ...nie od zysku a wg wielu interpretacji pojawia się przychód.
    Który dopiero efektywnie zamieni się w "coś do opodatkowania" :]

    > Potem kupiłem ten samochód, czy może przekształcić tą umowę
    > użyczenia w przedwstępną zakupu ?

    ...kiedyś sobie tak dywagowałem czy to by nie było rozwiązanie.
    Ale to były rozważania oparte o porównania z podobnym stanem
    prawnym.

    > Ale koleś nie mógł mi wtedy sprzedać samochodu,
    > ponieważ miał go dopiero 5 miesięcy.. a wtedy wiadomo...

    A co, zarobił na nim majątek kupując za granicą za 100 EU
    i sprzedając za 50 000 zł ??
    Bo z p. widzenia nie-DG pół roku przesądza o podatku dochodowym...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)