  • 1. Data: 2005-04-28 17:33:55
    Temat: Pit-36 a zdrowotne - niby jasne
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Witam

    Pierwszy raz skladam PIT-36. Mam DG od lutego 2004 a poza tym ja i zona
    pracujemy na etacie - deklarację składamy wspólnie.
    Z DG wyszła mi strata za 2004 rok - do tej pory wszystko jasne, ale rodzi
    się watpliwośc przy wpisywaniu składek zdrowotnych płaconych z tytułu
    prowadzonej DG.

    Skoro straty z DG nie mozna pokryć z przychodów z pracy na etacie, to czy to
    nie jest "zbyt piekne" że mozna to zrobić z ubezpieczeniem zdrowotnym, czyli
    w praktyce pomniejszyc podatek o prawie cała kwote wpłaconych z tytułu
    prowadzonej DG składek zdrowotnych?

    Potrzebuje zatem potwierdzenia, że: w odliczeniach od podatku sumuję
    zdrowotne z deklaracji (PI-36 poz. 170) od pracodawcy ze składkami
    zapłaconymi samodzielnie (7,75 oczywiście a nie całe zapłaceone 8,25).

    Fires

  • 2. Data: 2005-04-28 18:43:15
    Temat: Re: Pit-36 a zdrowotne - niby jasne
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Fires" napisał:

    > Skoro straty z DG nie mozna pokryć z przychodów z pracy na etacie, to czy
    > nie jest "zbyt piekne" że mozna to zrobić z ubezpieczeniem zdrowotnym

    Za: http://www.wcip.pl/publikacje_content.php?id=24
    "W przypadku działalności gospodarczej zakończonej stratą w danym roku
    podatkowym i przy braku innych źródeł dochodów podlegających opodatkowaniu,
    podatnik traci możliwość odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne.
    Strata z działalności gospodarczej oznacza bowiem brak podatku, od którego
    można by odliczyć zapłaconą składkę. Istnieje jednak możliwość odliczenia
    składki zdrowotnej w przypadku straty z działalności gospodarczej, jeżeli
    podatnik osiągnął w danym roku podatkowym dochód z innych źródeł,
    opodatkowany zgodnie z art. 27 ustawy (np. z najmu, ze stosunku pracy, z
    emerytury) lub zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne."

    --
    Małgorzatka

  • 3. Data: 2005-04-28 19:03:00
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:d4rb58$p5d$1@nemesis.news.tpi.pl...
    [...]
    > Za: http://www.wcip.pl/publikacje_content.php?id=24
    [...]
    > można by odliczyć zapłaconš składkę. Istnieje jednak możliwoœć odliczenia
    > składki zdrowotnej w przypadku straty z działalnoœci gospodarczej, jeżeli
    > podatnik osišgnšł w danym roku podatkowym dochód z innych Ÿródeł,
    > opodatkowany zgodnie z art. 27 ustawy (np. z najmu, ze stosunku pracy, z
    > emerytury) lub zgodnie z ustawš o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    > niektórych przychodów osišganych przez osoby fizyczne."

    Dzieki... a jednak zycie jest piekne, bedzie kasa na wakacje :-)

    Fires