    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Płatnik dajcie mu już spokój
    Date: Tue, 4 Feb 2003 21:07:43 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > Jeśli do takiego programu Ty musisz podać podstawę składki zdrowotnej i
    > wtedy dopiero program łaskawie obliczy te 8 %, bo już nie rozbiję na 7,75
    > 0,25, to chyba coś jest nie tak.
    A ja się znów wtrące:
    Płatnik służy do wypełniania dokumentów a nie robienia list płac. Więc
    dlaczego chcesz, żeby program Twoją składkę rozbijał na 7,75 i 0,25?
    Póki co robisz jeden przelew z 8%
    Poza tym, wyliczenie składki to nie zawsze 8% od podstawy. Np. pracownik
    młodociany ma podstawę a nie ma składki.
    Człowiek zatrudniony np. na 1/2 etatu przy najnizszej krajowej, któremu
    zastosujesz koszty i ulgi przy wyliczaniu podatku nie będzie miał składki na
    zdrowotne
    wogóle. ktoś, kto dostanie np. nagrodę jubileuszową, będzie miał dużo
    większą podstawę do zdrowotnego niż do społecznych.
    A pracownik, który jest na chorobowym płatnym przez zakład? może mieć
    podstawę do społecznych 0 a zdrowotne pójdzie.

    A liste i tak musisz zrobić. Więc rób tak: wylicz na liście podstawę do
    społecznych, wpisz ją do płatnika niech ci wyliczy składki społeczne,
    przepisz ich na listę, policz podstawę do zdrowotnego, wpisz do płatnika,
    wykasuj zero w składce i jeszcze raz wylicz. jednocześnie masz zrobionego i
    płatnika i liste. I przynajmniej nie masz błędów w zaokrągleniu składek, bo
    płatnik ci to wyliczył.
    Gdyby płatnik robił płace, zaraz krzyczałyby firmy, które sprzedają programy
    płacowe, że im się chleb odbiera.

    > Człowieku to Ty za niego płacisz. Ty zapłaciłeś i będziesz płacił za
    Dobrze że ten człowiek za niego płaci :)
    póki co pieniądze na płatnika nie idą z twojej kieszeni. Ale jeżeli zus czy
    prokom przestanie program rozdawać gratis? Zus się nie pytał czy ludzie mają
    komputery a kazał robić na nich, więc jak sobie policzy za aktualizację i
    zapisze to w dzienniku ustaw to płatnicy-zakłady zapłacą, tak jak wszyscy od
    tego roku dzielą się swoimi zarobkami na kasę chorych i nkit się nie
    buntuje.
    > Płatnika firmie Prokom a oni dalej będą bubla robić , bo tacy jak Ty są
    > powściągliwi w swoich ocenach i nie krzyczą.
    To co prawda nie do mnie, ale ja też nie mam zamiaru krzyczeć żeby płatnik
    wyliczał mi podstawę do zdrowotnego. Powściągliwy nie jestem, ale uważam że
    program swoją funkcję spełnia. Program płatnik tu mam na mysli a nie reformę
    zus czy system informatyczny tej instytucji.
    Ciekawi mnie tak na marginesie ile ty osób w tym płatniku rozliczasz, że
    masz aż taki problem z wyliczeniem podstawy do zdrowotnego.
    > Coraz częściej widzę że jedyną drogą do wyegzekwowania czegokolwiek w tym
    > kraju to lepieriada i leperchamstwo.
    > Jak mocno w dupę nie kopniesz to Ciebie nie zauważą i będą Tobą pomiatać i
    > lekceważyć.
    A kontaktowałeś się w tej sprawie z prokomem? i jaka odpowiedź?

    > pozdrawiam
    > fart
    PawełJ