    From: "Bogus" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Po 1 miesiącu działalności
    Date: Fri, 7 Mar 2003 12:38:07 +0100

    Użytkownik "yba" <y...@N...op.pl> napisał w wiadomości
    news:b48ced$ipm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Pewnie banalne pytania, ale czy możecie powiedzieć czy wszystko tu jest w
    > porządku:
    > działalność 1 osob. od 1 lutego, KPIR,VAT,
    >
    > Zebrałem faktury kosztowe (rejestracja, małe zakupy, paliwo - do
    EPP) ->KPiR
    > Pierwsza faktura 28 luty - płatna do 14 marca. -> KPiR
    >
    > Ustaliłem dochód i koszty -> do PIT5.
    > I podatek. Nie odliczam składek ZUS.
    > ZUS za luty, odliczam dopiero w marcowym PIT5. (?)
    > Podatek doch. do 20 marca.
    >
    > Teraz VAT:
    > należny z mojej faktury minus naliczony z tych "małych zakupów" - wszystko
    > ewidencji zakupów i sprzedaży
    > składam i płacę do 25

    Tez bym tak zrobil... Nie wiem tylko co to są małe zakupy. Dotyczą
    samochodu, czy nie? Jeśli nie to czemu do EPP? ...Ale chyba dotyczą.

    > Czy nie ma tu znaczenia, że sprzedaż wystąpiła 28 lutego a zakupy
    Vatowskie
    > wcześniej?

    Nie. To są "zakupy służące sprzedaży opodatkowanej", ale wcale nie muszą one
    "służyć" wyłącznie po sprzedaży.

    > Czy dzień złożenia deklaracji PIT5,VAT7, ZUS DRA musi być tym samym w
    którym
    > wychodzi mój przelew do nich?

    Nie. Ważne jest, żeby przelewy i deklaracje poszły w odpowiednim terminie
    (np. Pit do 20-tego i przelew do pit do 20-tego). Możesz np. pit wysłać
    2-giego a przelew 20-tego.

    > Jeszcze jedno:
    > Czy za faktury brane na firmę mogę płacić osobistą kartą kredytową (nie
    > firmową), a jej spłaty dokonywać z konta firmowego?

    Wydaje mi się, że tak. Na pewno możesz dokonywać zakupów - to jest przecież
    to samo co gotówka (mówimy o małych zakupach, które nie muszą być
    realizowane przelewem). Nie wiem jednak czy bank pozwoli ci wysłać przelew
    na prywatną kartę kredytową z konta firmowego. Z tym jest różnie, ale to
    raczej zależy od banku, bo pieniądze, które leżą na rach. firmowym są tak
    samo twoje jak te na prywatnym. Tu nie ma oddzielnego majątku firmy i
    właściciela.

    Pozdrawiam
    Boguś