    From: "asia" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od darowizny - POMOCY PILNE !!!
    Date: Thu, 16 May 2002 16:52:14 +0200

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:38b2.000002cd.3ce356da@newsgate.onet.pl...

    > witam
    > dzieki za odpowiedz
    > więc tak :
    > mieszkanie jest warte wiecej niż 9057
    > darowizna jest w formie aktu notarialnego z 07.07.2000
    > w akcie jest napisane , że "obdarowany oświadcza , że spełnia warunki do
    > zastosowania ulg podatkowych przewidzianych w art.16 ustawy o podatku od
    > spadków i darowizn" i że nie pobrano podatku na mocy art.16 tej samej
    ustawy (
    > z dnia 28 lipca 1983 zmienionej ustawą z dnia 29 czerwca 1995,)
    >
    > to rozumiem , że ten pięcioletni termin zaczął sie 07.07.2000
> [...]
    Witam wszystkich
    jestem w sytuacji przed darowizną (dziadek na wnuczkę mieszkanie 90m2) i
    przyznaję że im więcej czytam na ten temat tym mniej rozumiem :-((((
    Czy ktoś mógłby jasno i wyraźnie napisać kiedy będę zwolniona od podatku?
    czy jest coś takiego jak "przedwstępna umowa darowizny"?
    będę wdzięczna za pomoc
    pozdrawiam
    Asia