    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od inwestycji/pozyczki?
    Date: Sat, 5 Jun 2004 21:35:38 +0200

    On Sat, 5 Jun 2004, Tomasz 'Merlin' Kolinko wrote:

    >+ Witam,
    >+ Kolega kupil na allegro komputer w celu odsprzedania go z zyskiem.

    Gdzieś mam wyrok SN (ale jeszcze pod "starymi" przepisami !) że
    taka transakcja podlega pod VAT. Znaczy: *kolega* podlega jako
    podatnik - tezą którą obronił US było iż sam "zamiar" (nabycie
    nie w celu osobistego użytkowania a z "zamiarem dokonania
    obrotu") podlega pod VAT.

    Tak BTW: widzi ktoś w ustawie VAT zwolnienie dla czynności
    opisanych w art. 10.8 UoPDoOF, czyli sprzedaży "używanej
    własności osobistej" ? Bo jakoś znaleźć nie mogę, a konieczność
    oVATowania zwolnieniem (!) sprzedaży używanych rzeczy...

    >+ Ja
    >+ sfinansowalem zakup (przelewajac odpowiednia kwote na jego konto), a gdy
    >+ komputer zostanie sprzedany - podzielimy sie zyskiem po polowie.
    >+
    >+ Kolega nie ma dzialalnosci gospodarczej, ja mam, ale zwiazana z inna branza
    >+ i zawieszona.
    >+
    >+ Jak rozliczac sie z US z takiego manewru? Zglosic to jako pozyczke, czy
    >+ jakos inaczej?

    Nie mam pojęcia, nie jestem doradzcą.
    Ja bym poczytał w ust. o VAT art. 15.3.3 - przecież to jest DOKŁADNIE
    i NIEMAL NAPRAWDĘ to co zawarłeś: zlecenie "osobiste" aby kolega kupił
    komputer *dla ciebie*. Może być tylko problem "na kogo jest kwit" :>,
    bo jeśli kupił go "na siebie" to to nie jest IMO zlecenie a agencja
    (a agent "jest przedsiębiorcą" wg K.C. !).
    No i z owym "zawieszeniem"... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)