    From: Lech <l...@I...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od inwestycji/pozyczki?
    Date: Sun, 06 Jun 2004 10:04:25 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Gdzieś mam wyrok SN (ale jeszcze pod "starymi" przepisami !) że
    > taka transakcja podlega pod VAT. Znaczy: *kolega* podlega jako
    > podatnik - tezą którą obronił US było iż sam "zamiar" (nabycie
    > nie w celu osobistego użytkowania a z "zamiarem dokonania
    > obrotu") podlega pod VAT.
    >
    > Tak BTW: widzi ktoś w ustawie VAT zwolnienie dla czynności
    > opisanych w art. 10.8 UoPDoOF, czyli sprzedaży "używanej
    > własności osobistej" ? Bo jakoś znaleźć nie mogę, a konieczność
    > oVATowania zwolnieniem (!) sprzedaży używanych rzeczy...

    > Nie mam pojęcia, nie jestem doradzcą.
> [...]

    Hmm... może za szybko to przeczytałem, ale gdzie jest problem?
    Proszę czytać ze zrozumieniem ;) (a mnie w razie czego też oświecić) :
    kolega kupił komputer dla siebie, ale sytuacja sie zmieniła i jest
    zmuszony go sprzedać - to wolno, jego sprawa, jego problem. Okazało się
    nieoczekiwanie, że uzyskał za niego wyzszą cenę od tej, za którą kupił -
    cóż, zdarza się - miał pecha ;) Z kupującym sporzadza umowę k-s którą
    rejestruje w US opłacając 2% (strzelam z pamięci - trzeba sprawdzić
    szczegóły). Nabywajacy ma przy okazji dowód legalnego pochodzenia towaru
    i może wpuścić go nawet w koszt firmy. Czy w tej operacji jest coś nie tak?

    Pzdr.
    Lech

    Aha, i "z owym zawieszeniem"... tego akurat tez nie będę komentował ;))

    I jeszcze lekko OT: fajnie, że w ogóle ktoś chciał na cokolwiek
    odpowiedzieć ;) Ja zadałem nieco prowokacyjne pytanie parę linijek niżej
    - nic. Już dwie osoby pytały się o podpis na FV - też cisza. Jesli nawet
    ktoś uważa, ze jest to tak oczywiste, to powinien tym bardziej podzielić
    się wiedzą - w przeciwnym wypadku pozwolę sobie zasugerować zmianę
    profilu grupy - kategoria "dyskusyjna" coś mi się wydaje mało adekwatna
    ;) Ale może to tylko takie pierwsze wrażenie - w końcu jestem
    nowicjuszem ;))
    Na pytanie dot. podpisu mogę szczegółowo odpowiedzieć i uczynię to,
    jesli nadal będzie obowiązywała zmowa milczenia... :(