    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od oszczednosci w dzialalnosci gospodarczej
    Date: Tue, 31 Dec 2002 17:56:41 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aurtrg$q3o$1@news.tpi.pl...

    > No to na koniec roku pozwolę sobie jeszcze rzucić paragrafem,
    > aby nie było tak pięknie ;-)
    > p.12.3
    > "Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    > 1) faktury (..)
    > 2) inne dowody wymienione w p.13 i 14 (..)"
    >
    > Z tych dwóch powyższych o "dowodzie wewnętrznym" mówi tylko p.14.

    No dobrze, literalnie wygrywasz :)) ale mentalnie już nie :)

    > A co mówi ?
    > No... w dużym skrócie, że za pomocą DW można dokumentować jedynie
    > ściśle określone wydatki (zresztą bez kosztów bankowych)

    Bo te możesz udokumentować na podstawie wyciągów bankowych

    >, a nie jakieś
    > przychody (np. odsetkowe).

    też wyciągiem bankowym

    > Wniosek ?
    > IMHO wystawienie DW na operacje bankowe nie znajduje w zasadzie
    > podstawy prawnej.

    Bo to nie jest DW na operacje bankowe tylko DW na ziorcze zestawienie
    wyciągów bankowych z formy elektronicznej przelanych na papir raz w
    miesiącu ;)))
    Tutuj przypomniał mi się przypadek pani księgowej w sp. zo.o która
    księgowała wszekie wpływy i wypływy z datą otrzymania wyciągów pocztą
    (jeden raz w miesiącu).

    > Wykładnia uwzględniająca "racjonalność prawodawcy" (ha ha) sugerowałaby
    > raczej to drugie - chyba że liczbę pojedynczą uznamy za szczególny
    > podzbiór liczby mnogiej :-)))

    A to z liczbami to mi się podoba :) ... wiele w ten sposób można udowodnić
    :))

    Sark