    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od oszczednosci w dzialalnosci gospodarczej
    Date: Mon, 30 Dec 2002 22:43:36 +0100

    > Jest inaczej, doliczasz do dochodu jak każdy inny (dochód).
    > Oczywiście na KPiR/PK odliczasz również koszty prowadzenia
    > konta :), na ryczałcie płacisz ryczałt.
    > FYI:
    > 1. Co poniektóre banki na liście operacji wyraźnie zaznaczają
    > "odsetki x.yy, nie pobrano podatku dochodowego"
    > 2. Ja wpisuję przychód z odetek i wszystkie koszty (za
    > prowadzenie, za przelewy...) łącznie w jednym wierszu
    > KPiR - i jest tu więcej takich, nie marnuj papieru ;) !

    Szok....

    Domyslam sie, ze nalezy to rozliczac w miesiacu pojawienia sie
    odsetek na koncie, zwykle jest to ostatni dzien miesiaca.
    To chyba dosc klopotliwe, jesli bank dostarcza wyciag wiele dni pozniej...?
    Akurat mam konto mBiznes, wiec to bedzie problem dla mnie.

    Zaloze sie, ze sprawdzenie rozliczania podatku od odsetek jest
    ulubioną czynnoscia zlosliwych kontrolerow..... przypuszczam tak,
    bo pytalem pare osob prowadzacych DG i nie wiedzieli o tym,
    wiec jest sie kogo czepiac.

    Jaki dokument trzeba miec w swoich papierach, by udokumentowac
    prawidlowosc opodatkowania odsetek. Zapewne wyciag bankowy,
    ale czy w przypadku banku internetowego wystarczy, ze jest
    to zwykly "wydruk potwierdzenia"?

    Dzieki,

    Latet