  • 1. Data: 2003-11-20 06:29:51
    Temat: Podatek od sprzedanego domu- czy muszę zapłacić.
    Od: "Robert" <r...@o...pl>

    Właśnie sprzedałem połowę domu. Czy muszę zapłacic podatek w Urzędzie
    Skarbowym. Wszelkie koszty związane z kupnem (notariusz ,itp.) opłacił
    kupujący.
    Prawdopodobnie cena sprzedaży była za niska.
    Powierzchnia domu to 48m kw. i poszło za 40.000 zł.
    Proszę o opinię grupowiczów i z gury dziękuję.
    Jeśli muszę zapłacić to jak tego uniknąć.

  • 2. Data: 2003-11-20 10:09:49
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    Robert wrote:

    > Właśnie sprzedałem połowę domu. Czy muszę zapłacic podatek w Urzędzie
    > Skarbowym. Wszelkie koszty związane z kupnem (notariusz ,itp.) opłacił
    > kupujący.

    Noprzeciez napisal Pan...
    Wszelkie koszty pokryl kupujacy...

    > Prawdopodobnie cena sprzedaży była za niska.

    No to US poczeka az sie nazbieraja odsetki i sie upomni...
    albo nie.....

    > Powierzchnia domu to 48m kw. i poszło za 40.000 zł.
    > Proszę o opinię grupowiczów i z gury dziękuję.
    > Jeśli muszę zapłacić to jak tego uniknąć.
    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-11-20 14:08:11
    Od: "Lidia" <l...@p...pl>

    Jeśli sprzedaż domu nastapiła po upływie 5 lat od dnia nabycia (licząc od
    końca roku kalendarzowego) nie płaci się podatku doch.od os.fiz.od zbycia
    nieruchomości.

    Natomiast co do zaniżonej wartości.. to juz problem kupującego, jeśli
    wartość nieruchomości znacznie odbiega od ceny rynkowej urzad może dochodzić
    od niego dopłaty podatku od czynności cywilno-prawnych (dawno opłata
    skarbowa) oraz odsetek.

    pozdrawiam..

  • 4. Data: 2003-11-20 19:57:08
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "Lidia" <l...@p...pl> wrote in message
> [...]
    dochodzić
    > od niego dopłaty podatku od czynności cywilno-prawnych (dawno opłata

    a nie jest tak, że za PCC odpowiadają solidarnie obie strony??

    pzdr.
    Magdalena

  • 5. Data: 2003-11-20 21:20:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2003, Magdalena wrote:

    >+ "Lidia" <l...@p...pl> wrote [...]
    >+ > Natomiast co do zaniżonej wartości.. to juz problem kupującego, jeśli
    [...]
    >+ a nie jest tak, że za PCC odpowiadają solidarnie obie strony??

    Jest tak :) (poza paroma wyjątkami). Ale przekonanie że ten
    kto został "wskazany w umowie" zwalnia "tego drugiego"
    z odpowiedzialności jest w narodzie silne :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-11-21 05:56:16
    Od: "Robert" <r...@o...pl>

    Dzięki za info. Jednak notariusz kazał iść do skarbówki i napisać
    oświadczenie że pieniądze ze zprzedaży domu będą przeznaczone na zakup
    mieszkania. Podobno w ciągu 2 lat trzeba kupić mieszkanie - w przeciwnym
    razie dowalą podatek.
    Proczę oopinię.

    Robert.

  • 7. Data: 2003-11-21 09:47:38
    Od: "Lidia" <l...@p...pl>

    > Jest tak :) (poza paroma wyjątkami). Ale przekonanie że ten
    > kto został "wskazany w umowie" zwalnia "tego drugiego"
    > z odpowiedzialności jest w narodzie silne :)

    tak.. ale zwykle urzad skarbowy wzywa do dopłaty podatku wraz z odsetkami
    Kupującego :-)

    L.

  • 8. Data: 2003-11-21 09:55:57
    Od: "Lidia" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oświadczenie że pieniądze ze zprzedaży domu będą przeznaczone na zakup
    > mieszkania. Podobno w ciągu 2 lat trzeba kupić mieszkanie - w przeciwnym

    Rozdział 3. Zwolnienia przedmiotowe

    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) .. (czyli nieruchomości lub
    ich części oraz udziału w nieruchomości)

    a) w części wydatkowanej na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży, budynku mieszkalnego
    lub jego części, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość,
    spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, gruntu albo
    prawa użytkowania wieczystego gruntu pod budowę budynku mieszkalnego, lub na
    nabycie prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej oraz na
    budowę, rozbudowę albo remont lub modernizację własnego budynku mieszkalnego
    lub lokalu mieszkalnego,

  • 9. Data: 2003-11-23 13:16:58
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    > Właśnie sprzedałem połowę domu. Czy muszę zapłacic podatek w Urzędzie
    > Skarbowym.
    Jeżeli byłeś właścicielem tej połówki domu więcej jak pięć lat to śpij
    spokojnie , jeżeli krócej to rób jak mówił notariusz Pozdrawiam.