  • 1. Data: 2011-09-04 07:45:30
    Temat: Podatek od umowy zlecenie
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    W ramach współpracy z pewnym portalem co jakiś czas dostaje do wypełnienia
    ankietę na tema róznych produktów czy usług. Każda z takcihc ankiet jest
    płatna. Po uzbieraniu kwoty 50zł - pieniądze mozna wypłacić na konto. Przy
    zlecaniu wypłaty konieczne jest wypełnienie formularza z danymi osobowymi i
    podanie właściwego Urzędu Skarbowego.
    Jednoczesnie jednak jest dopisek:

    "Płatnicy dokonujący wypłat z tytułu umów zlecenia do 200 zł
    nie mają obowiązku wystawiania po zakończeniu roku PIT-11 (art. 42 ust. 2
    pkt 1 updof).
    Wynika to z faktu, że umów zlecenia do 200 zł nie wykazuje
    się w zeznaniu rocznym PIT-37 (art. 45 ust. 3b updof). "

    W związku z tym mam pytanie: czy naprawdę nie trzeba ich wykazywać w
    rozliczeniu rocznym? A jeżeli takich umów mam kilka, także od róznych
    płaników, ale łącznei przekraczających kwoę 200zł? Co wówczas?

    marzatela
    -----------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 2. Data: 2011-09-04 10:52:04
    Temat: Re: Podatek od umowy zlecenie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W związku z tym mam pytanie: czy naprawdę nie trzeba ich wykazywać w
    > rozliczeniu rocznym? A jeżeli takich umów mam kilka, także od róznych
    > płaników, ale łącznei przekraczających kwoę 200zł? Co wówczas?

    Potrafisz czytac ze zrozumieniem?

    To wowczas nie dostajesz od zadnego z nich PIT-11 i w zwiazku z czym nie
    masz co wpisac do zeznania rocznego.
    Mozesz miec takich umow nawet i tysiace, od tysiecy platnikow. To platnik ma
    sumowac nalezne Tobie od *niego* i tylko od niego (inni platnicy go nie
    obchidza) *w ciagu miesiaca* wynagrodzenia i jesli przekroczy, oblicza
    podatek standardowo, muszac za taki meisiac wystawic PIT-11. Jesli nie
    przekroczy, to odprowadza podatek ryczaltowy, ktory Ciebie nic nie obchodzi.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-09-04 11:02:30
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-09-04 12:52, SDD pisze:

> [...]
    > platnik ma sumowac nalezne Tobie od *niego* i tylko od niego (inni
    > platnicy go nie obchidza) *w ciagu miesiaca* wynagrodzenia i jesli

    To się zmieniło i liczy się kwota na umowie, ktoś może mieć u jednego
    zleceniodawcy pięć umów w miesiącu, każda na kwotę 100 zł i od każdej
    będzie ryczałtowy podatek.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2011-09-04 14:52:09
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > podatek standardowo, muszac za taki meisiac wystawic PIT-11. Jesli nie
    > przekroczy, to odprowadza podatek ryczaltowy, ktory Ciebie nic nie

    Staram się czytać ze zrozumieniem, ale nie oznacza to, że wszystko jest dla
    mnie oczywiste.
    Inna sparwa, że chyba źle sformułowałam pytanie. Moje wątpliwości dotyczą
    nie tyle kwestii PIT-11, ale tego, czy na pewno mogę je pominąć w zeznaniu
    rocznym? Szczególnie w przypadku kumulacji takich dochodów.

    Pozdrawiam

    marzatela
    ------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 5. Data: 2011-09-04 17:21:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Inna sparwa, że chyba źle sformułowałam pytanie. Moje wątpliwości dotyczą
    > nie tyle kwestii PIT-11, ale tego, czy na pewno mogę je pominąć w zeznaniu
    > rocznym? Szczególnie w przypadku kumulacji takich dochodów.

    Nie dostajesz PIT-11 i je pomijasz.
    Platnik juz zaplacil za to podatek i Ty nie masz juz z tym nic wspolnego.
    To tak samo jak z odsetkami od lokat bankowych - bank naliczyl, bank
    potracil, do PIT rocznego nigdzie tego nie wpisujesz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-09-04 17:40:49
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > To tak samo jak z odsetkami od lokat bankowych - bank naliczyl, bank
    > potracil, do PIT rocznego nigdzie tego nie wpisujesz.

    (...)

    O to właśnie mi chodziło. Dzięki.

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 7. Data: 2011-09-04 18:48:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/4/2011 9:52 AM, Marzena wrote:

> [...]
    > dotyczą nie tyle kwestii PIT-11, ale tego, czy na pewno mogę je pominąć
    > w zeznaniu rocznym? Szczególnie w przypadku kumulacji takich dochodów.

    tak, mozesz pominąć.

    Przy umowach do 200 zł, podatek jest płacony ryczałtem "od razu".
    Nie łączy się tego z innymi dochodami i nie rozlicza na pit na koniec roku.