    From: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od wygranej nagrody przekraczającej 760zł
    Date: Fri, 28 Oct 2005 18:32:35 +0200

    Fri, 28 Oct 2005 12:56:26 +0200, *Gotfryd Smolik news*
    <news:Pine.WNT.4.60.0510281133550.3324@athlon> napisał(a):

> [...]

    > wydanego w miesiącu poprzednim) dzięki temu iż świadczenie jest
    > pieniężne - więc może wyznaczyć kwotę podstawy za miesiąc X+1
    > w wysokości wystarczającej do rozliczenia zarówno kwoty "za podatek
    > od nagrody" i 'zapłaconego zamiast zobowizanego' podatku.

    > Zastrzegam że nie wiem czy i co ew. przeoczyłem - ale tak
    > pisząc 'z głowy czyli z niczego' mi wychodzi.
    > Biorąc pod uwagę iz otrzymującym "świadczenie w formie zapłacenia
    > podatku zamiast" jest osoba fizyczna być może trzeba by owo
    > świadczenie uznać za darowiznę.
    > Przeciw przemawia fakt że organizator NIE CHCE darować owej

    WE wszystkim masz oczywiście rację.

    > IMVHO przy takich konkursach nagroda powinna być ustanawiana tak:
    > "wygrana rzeczowa plus wygrana pieniężna w wysokości wystarczającej
    > na pokrycie podatku od wygranych".
    > Wygrywający nie mieliby kłopotu !

    Fajnie by było dla wygrywających, ale nie dla organizatora :-)

    Moim zdaniem powinni wysyłać te wygrane rzeczowe pocztą, czy przez kuriera -
    za zaliczeniem pocztowym, czyli odbiorca płaciłby opłatę pocztową + ten
    podatek przy odbiorze przesyłki. Poza tym odbiorca nie musiałby jechać (być
    może kawał drogi) do Gdańska po swoją wygraną.
    Dobrze myślę?

    --
    Kaja