  • 1. Data: 2005-10-25 17:30:12
    Temat: Podatek od wygranej nagrody przekraczającej 760zł
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    Mam pewien problem. Otrzymałem wiadomość o wygranej, i o tym, że muszę
    zapłacić podatek. I mam pytanie czy jeżeli nie mam dochodów, to czy ten
    podatek mnie obowiązuje?? Poniżej załączam tekst, który otrzymałem.
    Wygrałeś Nagrodę o wartości 1270 (słownie: tysiąc dwieście siedemdziesiąt)
    zł brutto.
    W związku z tym, że wartość nagrody przekracza wartość 760 zł, organizator
    informuje, że w dniu rozpoczęcia Turnieju obowiązek zapłaty podatku
    dochodowego w zryczałtowanej wysokości 10% wartości wygranej powstaje w
    przypadku, gdy wartość Nagrody przekracza kwotę 760 PLN. Kwota podatku
    powinna zostać wpłacona na rachunek bankowy organizatora - ......Prosimy o
    przesłanie dowodu wpłaty 127 zł na adres ...lub na nr faxu: ....

  • 2. Data: 2005-10-25 19:49:39
    Od: maho <m...@p...net>

    zasit wrote:
> [...]
    > powinna zostać wpłacona na rachunek bankowy organizatora - ......Prosimy o
    > przesłanie dowodu wpłaty 127 zł na adres ...lub na nr faxu: ....

    Chyba nie traktujesz tego poważnie?

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2005-10-25 19:51:11
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinna zostać wpłacona na rachunek bankowy organizatora - ......Prosimy o
    > przesłanie dowodu wpłaty 127 zł na adres ...lub na nr faxu: ....

    Niezle ;-)
    Gratuluje wygranej!
    ...i proponuje nie placic tego "podatku"

  • 4. Data: 2005-10-25 23:44:03
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 25 Oct 2005 21:49:39 +0200, *maho*
    <news:djm29p$gfr$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Chyba nie traktujesz tego poważnie?

    Jak nie potraktuje poważnie, to nagrody nie będzie mógł odebrać.
    Właściwie to podatku powinni żądać przy odbiorze nagrody, a nie wstecz.
    Ciort ich wie, czy tą nagrodę potem wydadzą i czy będzie w takim stanie w
    jakim powinna być.
    Na dodatek po tą nagrodę trzeba jechać bodajże do Gdańska i podpisać
    protokół zdawczo odbiorczy! :-( Nie wyślą cwaniaki pocztą.
    Taki "uszczęśliwiony" nagrodą musi najpierw wywalić pieniądze na podatek, a
    potem na pociąg i zmarnować cały dzień, albo nawet dwa dni.

    --
    Kaja

  • 5. Data: 2005-10-26 04:53:03
    Od: maho <m...@p...net>

    Kaja wrote:

> [...]
    > Taki "uszczęśliwiony" nagrodą musi najpierw wywalić pieniądze na podatek, a
    > potem na pociąg i zmarnować cały dzień, albo nawet dwa dni.

    Hmm, nie wiem jak dla Ciebie, ale mi to wygląda na oczywistą próbę
    wyłudzenia 127zł. W sumie to niezły pomysł, rozesłać po ludziach z
    książki telefonicznej informację o tym że wygrali nagrodę, kazać sobie
    wpłacić po 100zł na konto a potem się zwinąć z tym :).

    pozdrav

    maHo

  • 6. Data: 2005-10-26 08:15:47
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    konkurs raczej solidny
    :]

    a miejsce odebrania Gdańsk czyli w miejscu zamieszkania
    :]

  • 7. Data: 2005-10-26 12:11:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2005, maho wrote:

    > Hmm, nie wiem jak dla Ciebie, ale mi to wygląda na oczywistą próbę
    > wyłudzenia 127zł.

    Jest to możliwe.
    Ale z drugiej strony podatek też jest i organizator ma
    obowiązek go odprowadzić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-10-26 12:43:30
    Od: maho <m...@p...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jest to możliwe.
    > Ale z drugiej strony podatek też jest i organizator ma
    > obowiązek go odprowadzić.

    Ale przed wydaniem nagrody?. Wysyłanie faksem itd...?

    Co prawda inicjator wątku mówi że organizator jest godny zaufania, ale
    na pierszy rzut oka wyglądało to jak tekst z ulotki do naciągania
    naiwnych na "wygrane".

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2005-10-26 18:10:26
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 26 Oct 2005 06:53:03 +0200, *maho*
    <news:djn23h$iaq$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > książki telefonicznej informację o tym że wygrali nagrodę, kazać sobie
    > wpłacić po 100zł na konto a potem się zwinąć z tym :).

    To jest taki nawet fajny konkurs na pewnej stronie internetowej. Też gram
    :-)

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2005-10-26 18:11:29
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 26 Oct 2005 10:15:47 +0200, *zasit* <news:djndvi$sj2$1@news.wp.pl>
    napisał(a):

    > konkurs raczej solidny
    > :]

    > a miejsce odebrania Gdańsk czyli w miejscu zamieszkania
    > :]

    Jakbym miała szczęście coś wygrać, to musiałabym z Warszawy tam jechać :_(

    --
    Kaja