  • Data: 2007-11-03 12:46:53
    Temat: Re: Podatek za wynajem mieszkania - kto placi?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino wrote:

    > Przychód ma tesciowa, wiec i ona powinna placic.
    > No chyba ze wynajmuje to mieszkanie  W TWOIM imieniu - wtedy Ty.
    >
    > Zeby sprawa byla czysta najlepiej zawrzec z nia umowe uzyczenia, z prawem
    > do podnajmu.
    > Wtedy mialbys czarno na bialym, ze podnajmuje we wlasnym imieniu.

    Bardzo niebezpieczne ujęcie sprawy.

    W takiej sytuacji należałby się:
    - podatek od wynajmu mieszkania (od 8.x% do 19%) płacony przez teściową.
    - podatek od "nieruchomości bezpłatnie odstąpionych do używania"
    drugie 19% - płacone przez irka@www
    - (tego nie jestem pewien) podatek od nieodpłatnego świadczenia uzyskanego
    przez teściową - trzecie 19%, płacone przez teściową.

    Czyli, wychodzi cholernie dużo podatku.

    Lepiej dać teściowej pełnomocnictwo do wynajmu mieszkania, kontaktów z
    urzędem skarbowym w sprawie mieszkania, itd.... No i niestety pilnowanie
    czy wszystko jest ok, bo idzie to na własny rachunek a nie teściowej ;)

    p. m.