  • 1. Data: 2004-08-10 10:14:02
    Temat: Podatki przy wczesniejszej niz 5 lat sprzedazy nieruchomosci.
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Witam;

    Pisze tu po raz pierwszy choc czytelnikiem grupy jestem wiernym.
    Chcialbym zasiegnac opinii na temat nastepujacy:

    Za okolo miesiac sprzedaje dzialke budowlana. Mam ja krocej niz 5 lat wiec
    musze zlozyc w US oswiadczenie o przeznaczeniu uzyskanej kwoty na cele
    mieszkaniowe.
    Dodam ze z tytulu kupna dzialki budowlanej skorzystalem z ulgi podatkowej.

    Teraz zagwozdka:

    Na kupno mieszkania, w ktorym mieszkam zaciagniety zostal 5 lat temu (czerwiec)
    kredyt hipoteczny. Nadplata tego kredytu to cel mieszkaniowy - wiec w US
    przejdzie - wedlug mnie.

    Teraz problem:

    Jako ze nosze sie z zamiarem sprzedania tego mieszkania prosze o ocene
    nastepujacych drog postepowania:

    - sprzedaje mieszkanie po 1 stycznia 2005 roku i nie musze skladac
    oswiadczenia o przeznaczeniu pieniedzy na cele mieszkaniowe (mieszkanie - tak
    jak wspomnialem - kupione w czerwcu 99r - 5 lat kalendarzowych konczy sie 31
    grudnia br.)

    - sprzedaje mieszkanie juz po nadplacie kredytu pieniedzmi z dzialki ale przed
    koncem biezacego roku - skladam do US oswiadczenie o przeznaczeniu pieniedzy
    na cel mieszkaniowy (w domysle kupno domu) no i ... czy US nie przyczepi sie
    do "zgubienia" w ciagu kilku miesiecy sporej kwoty za sprzedaz dzialki?

    Czy ktos z Grupowiczow mial moze okazje testowac takie rozwiazanie? Na
    pierwszy rzut oka wydaje sie logiczne ale w podatkach logika a praktyka chodza
    czasami roznymi sciezkami - stad watpliwosci

    Mam nadzieje ze nie zagmatwalem opisu sytuacji

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2004-08-10 12:02:40
    Od: "Darek" <darek_s1.wytnij@poczta .onet .pl>

    Ja chciałem się podłączyć pod pytanie bo dotyczy tego samego podatku.
    Kupiliśmy z żoną mieszkanie w maju 2002 roku na które zaciągnęliśmy kredyt
    mieszkaniowy hipotezny.
    W październiku 2002 żona sprzedała działkę przed upływem 5 lat od nabycia
    (miała ją przed ślubem więc sprzedawała sama). Napisała oświadczenie do US,
    że przeznaczy kwotę na cele mieszkaniowe w ciągu 2 lat.
    Kwotę ze sprzedaży działki przeznaczyliśmy na wcześniejszą spłatę kredytu.
    W związku z tym mam pytanie: Czy wcześniejszą spłatę kredytu można uznać za
    przeznaczenie na cele mieszkaniowe?
    Darek