  • 11. Data: 2012-09-19 15:00:09
    Temat: Re: Podatki w PL - zagmatwana sprawa
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-19, Przemek <olowek5-to> wrote:

    [...]

    > Liwiuszu na serio jest taki zakaz?
    > To ten kraj jest bardziej popieprzony niz sadzilem.

    Nie ma zakazu, Liwiusz pobredza.
    A chodzi mu o składkę ZUS.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2012-09-19 15:18:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2012-09-19, Przemek <olowek5-to> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie ma zakazu, Liwiusz pobredza.
    > A chodzi mu o składkę ZUS.

    Wojciech pobredza, bo nie wie co to znaczy "pod rygorem". Zaraz Wojtuś
    zacznie smęcić, że zakazu kradzieży też nie ma, a że za kradzież idzie
    się do pierdla to już inna sprawa. Że koń. Że drzewo. Takie to jest
    "myślenie" grupowych trolllllli.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-09-19 15:41:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    [.........]

    Piłeś - nie pisz!

    *PLONK!* warning #1 za trolling.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-09-19 19:57:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Wojciech pobredza, bo nie wie co to znaczy "pod rygorem". Zaraz Wojtuś
    > zacznie smęcić, że zakazu kradzieży też nie ma, a że za kradzież idzie
    > się do pierdla to już inna sprawa.

    Poproszę podstawę prawną i przepis nakładający karę w sytuacji gdy
    przychód danej osoby wynosi 0 (słownie zero zł) i prowadzi ona działalność
    gospodarczą.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2012-09-19 20:05:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Poproszę podstawę prawną i przepis nakładający karę w sytuacji gdy
    > przychód danej osoby wynosi 0 (słownie zero zł) i prowadzi ona działalność

    art. 6 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2012-09-19 20:16:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > art. 6 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.

    Zacytuj mi proszę fragment okreslający obowiązkową wysokość przychodu,
    jak również fragmnent przepisu określający widełki kar.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2012-09-19 20:27:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Zacytuj mi proszę fragment okreslający obowiązkową wysokość przychodu,
    > jak również fragmnent przepisu określający widełki kar.

    Nie ma widełek kar i progów przychodu.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2012-09-19 20:32:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie ma widełek kar i progów przychodu.

    Czyli pisząc "ustawowy zakaz prowadzenia DG przy przychodach
    kilkadziesiąt/kilkaset zł miesięcznie, pod rygorem kary wynoszącej
    kilkukrotność przychodów" co miałeś dokładnie na myśli? Gdzie ten
    zakaz jest wymieniony? Gdzie jest przepis karny?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2012-09-19 20:50:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    o...@g...com wrote:
    > jak US definiuje 'przebywanie w danym miejscu na stałe / tymczasowo"?

    jesli w Polsce jestes 183 dni to z calosci dochodow rozliczasz sie w
    Polsce, niezalezlnie od tego gdzie jest jest twoje miejsce zamieszkania.

    Jesli w Polsce nie byles przez 183 dni to wszystko zalezy od tego czy
    twoj wyjazd ma charakter staly czy tymczasowy. Nie ma limitu czasowego.
    Np wyjazd na 5 letnie studia za granice ma charakter tymczasowy i przez
    caly czas jestes traktowany jako rezydent i tu sie rozliczasz, mimo, ze
    w Polsce mozesz nie byc ani jednego dnia.

    Dodatkowo pod uwage brane jest kryterium rodzinne, czyli gdzie mieszka
    twoja rodzina, gdzie dzieci chodzą do szkoly i gdzie spedzasz swoj wolny
    czas. Wszystkie chwyty dozwolone

  • 20. Data: 2012-09-19 21:31:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > kilkadziesiąt/kilkaset zł miesięcznie, pod rygorem kary wynoszącej
    > kilkukrotność przychodów" co miałeś dokładnie na myśli?

    To, że na pytanie: "czy mogę prowadzić w Polsce DG z przychodem
    100zł/mies." prawidłowa odpowiedź brzmi: nie.

    Albo trochę dłuższa: możesz, ale dopłacasz XXXzł/miesięcznie do
    interesu. Co na jedno wychodzi.

    --
    Liwiusz