  • 51. Data: 2012-09-20 16:04:54
    Temat: Re: Podatki w PL - zagmatwana sprawa
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-20, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > No to ja to sforumułuję równie fajnie retorycznie, za to zgodniej z
    > rzeczywistością: w PL jest kara za prowadzenie działalności
    > gospodarczej, dotkliwa szczególnie dla b. małych przedsiębiorców, gdyż
    > sięgająca wielokrotności dochodów.

    Z tą opinią się mogę zgodzić, bo nie każdy ma możliwość uniknięcia
    większości/całości składki. Kwestia czy "składka", czy "kara", to
    może być faktycznie dla niektórych różnica niewielka, przynajmniej
    dopóki nie będą musieli skorzystać z benefitów tejże.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 52. Data: 2012-09-20 19:54:39
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    jeżeli nie będą to duże kwoty to załóż dodatkowe konto na siebie
    i wyślij mu kartę do tego konta

    najlepiej jakby nią tylko płacił, a nie wypłacał z bankomatu,
    bo zazwyczaj jest dodatkowa opłata
    chyba jeszcze kwestia uzgodnienia podpisu

    erator/

  • 53. Data: 2012-09-20 20:49:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:
> [...]
    >
    > najlepiej jakby nią tylko płacił, a nie wypłacał z bankomatu,
    > bo zazwyczaj jest dodatkowa opłata
    > chyba jeszcze kwestia uzgodnienia podpisu

    ta, najlepiej niech nią zapłaci za jakiś mały środek chemiczny.
    Przynajmniej po karcie będą wiedzieli komu zrobić najazd na chatę.

    Powiadały jaskółki, że najlepsze są spółki. tfu jakoś tak to było.

  • 54. Data: 2012-09-21 23:19:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Sep 2012, spp wrote:

    > Proponuję w drugą stronę

    Drugiej strony nie rozważano - nie rozważano również np.
    problemów amortyzacji po stronie pracownika ;), choć
    przychód podatkowy może spokojnie służyć w obu przypadkach
    celom inwestycyjnym (przykładowo pracownik ma prawo do
    nieograniczonego czasowo "odpowiednika amortyzacji")

    Swoją drogą, intryguje mnie jaki promil promila umów
    o pracę wykorzystuje ten mechanizm.
    I czy przypadkiem nie są to wyłącznie znajomi królika.

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2012-10-12 12:55:21
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 09/20/2012 03:18 AM, witek wrote:

    > Jest ale nie w ustawie podatkowej . Szukaj w ustawach o unikaniu
    > podwójnego opodatkowania pomiedzy poszczegolnymi panstwami. W wiekszosci
    > z nich znajdziesz przepis mówiący jak nalezy ustalać ktorego kraju jest
    > się rezydentem i zwykle ostatni punkt mowi, ze jak nie da sie ustalic
    > rezydentury to bierze sie pod uwagę obywatelstwo danego delikwenta.

    Spojrzalem do umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania z Francja:

    Artykuł 1

    Zakres podmiotowy

    Niniejsza umowa dotyczy osób, które mają miejsce zamieszkania lub
    siedzibę w jednym lub obu Umawiających się Państwach.

    Miejsce zamieszkania w KC:

    Art. 25.

    Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba
    ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    Czyli nie, w umowach o unikaniu podwojnego opodatkowania rowniez tego
    nie ma?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 56. Data: 2012-10-12 13:00:32
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 10/12/2012 12:55 PM, Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.
    >

    > Czyli nie, w umowach o unikaniu podwojnego opodatkowania rowniez tego

    Chociaz dalej jest to bardziej doprecyzowane.

    Pojawia sie pytanie, co w przypadku, gdy osoba przebywa w krajach, z
    ktorymi nie ma podpisanej umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 57. Data: 2012-10-12 15:26:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.
    >

    > Czyli nie, w umowach o unikaniu podwojnego opodatkowania rowniez tego

    ja tez zajrzalem. nie wiem czy do najnowszej wersji, bo pierwszy link z
    google.

    Artykuł 4

    Miejsce zamieszkania dla celów podatkowych

    2.c)
    jeżeli przebywa ona zazwyczaj w obydwu Umawiających się Państwach lub
    nie przebywa zazwyczaj w żadnym z nich, wówczas będzie ona uważana za
    mającą miejsce zamieszkania w tym Umawiającym się Państwie, którego jest
    obywatelem;

  • 58. Data: 2012-10-12 15:26:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Pojawia sie pytanie, co w przypadku, gdy osoba przebywa w krajach, z
    > ktorymi nie ma podpisanej umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania.

    to placi podatki w obou krajach zgodnie z prawem kazdego z tych panstw.