    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podpis na fakturze, czy musi być
    Date: Wed, 4 Aug 2004 15:17:37 +0200

    > Nie tak dawno zastanawialismy się nad wymogiem podpisu na fakturze, w
    > zwiazku z przepisami VAT a ustawą o rachunkowości. Dla zaintereseowanych
    > przytoczę odpowiedź experta na ten temat. Może przekonam co niektórych,
    że
    > nie należy naginać przepisów ustawy o rachunkowości, żeby dopasować jej
    > treść do swoich potrzeb.

    A co rzeczony ekspert powiada na ten temat w świetle
    naszych zobowiązań unijnych?
    Niedawno cytowałem tu pewne fragmenty dyrektywy, ale
    jeszcze raz powtórzę:

    "DYREKTYWA RADY 2001/115/WE z dnia 20 grudnia 2001 r.
    zmieniająca dyrektywę 77/388/EWG w celu uproszczenia,
    modernizacji i harmonizacji ustanowionych warunków
    fakturowania w zakresie podatku od wartości dodanej"

    "Państwa Członkowskie nie wymagają podpisania faktury."

    IMHO skoro jest napisane, że "nie wymagają" to chyba oznacza,
    że takiego wymogu nie można również wprowadzać "tylnymi drzwiami".
    Jeśli mam rację to po prostu nasze przepisy są w dalszym
    ciągu niezgodne z unijnymi.

    > Ppozdrawiam
    Rrównież ;-)
    Pix