  • Data: 2004-08-04 22:04:43
    Temat: Re: Podpis na fakturze, czy musi być
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Aug 2004, Kalina wrote:

    >+ Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał
    [...]
    >+ > Czyżby? A jak to dotychczas było z rachunkami za gaz, prąd i telefon?
    [...]
    >+ Robiło się i robi nadal wiele rzeczy. Ja sama tak postępuję. Chcę jednak
    >+ zwrócić uwagę, że US może
    >+ to zinterpretować inaczej niż my sami byśmy sobie tego życzyli.
    >+ I trudno będzie się z nim nie zgodzić, czyż nie?

    Najpierw moje zdanie: nie. Owszem, *jest* możliwe że trafi się
    taki jeden z drugim, podobnie jak to było z "podatkiem od
    freeware". I jeśli się trafi - to również przez pięć lat będzie
    krążyła legenda "że US karze za niepodpisane faktury" :)
    Przecież wobec VI Dyrektywy taki zarzut jest - jak to ujęła swojego
    czasu pani rzecznik CHIPa - "najlepszą możliwą inwestycją, o ile ma
    się oczywiście pieniądze żeby wyłożyć" :)

    A teraz mam pytanie: czy US jest uprawniony do jakiejkolwiek
    *pozapodatkowej* interpretacji dokumentów ? Czy stwierdziwszy
    wykroczenie lub przestępstwo NIE będące jednak przestępstwem
    karnoskarbowym może zrobić COKOLWIEK - oczywiście poza
    powiadomieniem odpowiednich organów (prokuratora, policji
    gospodarczej...) co zrobić może każdy "człowiek z ulicy"
    o ile "powieźmie wiedzę" ??
    Co US może *sam* zrobić jeśli np. prezes dokonał przestępstwa
    na szkodę spółki - ale podatki od wszystkich czynności rzetelnie
    odprowadził ?
    No i co może zrobić wobec tego jeśli księgowy naruszył ustawę
    o rachunkowości, jednocześnie księgując te same operacje
    *prawidłowo* w zakresie podatkologii stosowanej ?? ;)
    Inaczej: *co za zarzut* może podnieść US, nawet zakładając
    że ustawa o rachunkowości nakazuje podpisanie *dla celów
    rachunkowych* ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)