  • 1. Data: 2006-06-01 21:52:13
    Temat: Podwojne podatkowanie w USA i Polsce
    Od: Walter Miller<3...@w...pl>

    Wrocilismy jako emeryci z USA do Polski. Nasze emerytury wplywaja na nasze
    konto w banku w NY, a tutaj pobieramy pieniadze z bankomatow na swiadczenia i
    egzystencje . Spora czesc emerytur pozostaje zagranica . Rozliczamy sie w USA
    corocznie od r. 2000. Dlaczego Urzad Skarbowy w Zaganiu kaze nam po 6 latach
    placic podatki tutaj, czyzby obudzili sie z jakiego snu zimowego? Tylko
    dlaczego tak dlugo to trwalo zeby nas o tym powiadomic?. Jeszcze w styczniu b.r.
    wezwano nas na udokumentowanie skad mielismy pieniadze na zakup mieszkania
    wlasnosciowego i dostalismy informacje , ze moze byc iz nalezy w Polsce placic
    podatki ale oni sprawdza i jezeli w ciagu tygodnia nie bedzie do nas telefonu w
    tej sprawie , to znaczy, ze nie musimy tu juz nic placic. Zaskoczeniem bylo
    obecne wezwanie pod koniec maja zeby rozliczyc wszystkie te lata z odsetkami
    w ciagu 7 dni. Nasze rozliczenia w USA prowadzi nasz kuzyn , ktory posiada
    tam biuro rachunkowe. Wszystkie dokumenty sa u niego i napewno nie szybko
    zdobedziemy wszystkie informacje Skad ewntualnie oplacic te lata z odsetkami ,
    stracimy mieszkanie i wszystkio co mamy i zamieszkamy na ulicy. Piekna nas
    czeka przyszlosc w Polsce przez nieprzemyslany powrot do Ojczyzny. Jezeli jest
    umowa pomiedzy dwoma panstwami , to dlaczego Polska tego nie respektuje? W
    naszym wieku (po ok. 70 lat) US piekna nam zgotowal przyszlosc , a co my z tego
    tutaj mamy , jakie korzysci, chyba nerwowo juz nie wytrzymamy. Przeciez tu nic
    nie pobieramy w Polsce , wydajemy niepotrzebnie ciezko uzyskane tam niezbyt
    wysokie emerytury. Widocznie komu cos sie to nie podoba , ze jak dotad
    powodzilo nam sie lepiej niz emerytom w Polsce , no to trzeba nas opodatkowac .
    Jutro zwroce sie o pomoc do Rzecznika Spraw Obywatelskich w Strasburgu ,
    moze poradza jakie mamy wyjscie z tej przykrej dla nas sytuacji . Chyba w
    przyszlosci nie bedzie wielu chetnych Polakow na powrot do Ojczyzny jezeli
    tak wyglada w Polsce unikanie podwojnego opodatkowania . Prosim o rade co w
    naszej sytuacji mozna jeszcze zrobic , Dziekujemy WM & LM

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-06-01 22:50:30
    Temat: Re: Podwojne podatkowanie w USA i Polsce
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Walter Miller wrote:
> [...]
    > umowa pomiedzy dwoma panstwami , to dlaczego Polska tego nie respektuje?

    Respektuje. Umowa pomiędzy USA, a Polską zakłada, że emerytury
    zagraniczne są opodatkowane w Polsce.

> [...]
    > tak wyglada w Polsce unikanie podwojnego opodatkowania . Prosim o rade co w
    > naszej sytuacji mozna jeszcze zrobic , Dziekujemy WM & LM

    Musiałbym dokładnie znaleźć przepisy, które normują zasady emerytur, bo
    akurat tym nigdy się nie zajmowałem, ale chyba jest tak jak piszę.
    Emerytury są opodatkowane w Polsce z odliczeniem podatków zapłaconych w
    USA. Ponieważ podatki są wyższe w Polsce niż w USA, to wychodzi na to,
    że trzeba dopłacić. Jak czytacie gazety to jest to identyczna batalia
    jak o tych pracujących w Anglii.

    Jedyne co możecie zrobić to znaleźć dobrego doradcę podatkowego, który
    wam doradzi jak tego zapłacić jak najmniej.
    Nie jestem na bieżąco,ale to co wam mogę poradzić to właśnie znalezienie
    dobrego dorady podatkowego, nie prawnika i nie w Strasburgu, bo tam
    nawet nie ma co skarżyć, bo przepisy są takie jakie są.
    Jak nie znajdziecie dobrego to napszcie na grupę, że nie znaleźliście to
    wam co nieco podeślę w postaci adresu do kogoś, kto w mojej opinii jest
    dobry w te klocki.

  • 3. Data: 2006-06-02 01:30:37
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Walter Miller napisał:

> [...]
    > tak wyglada w Polsce unikanie podwojnego opodatkowania . Prosim o rade co w
    > naszej sytuacji mozna jeszcze zrobic , Dziekujemy WM & LM

    Nie bardzo widzę jak można Wam pomóc, bo US ma 100% racji:-(
    Jeśli od 2000 roku mieszkacie w Polsce to nie ulega najmniejszej
    wątpliwości, że podlegacie w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi
    podatkowemu w zakresie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób
    fizycznych w Polsce. Jeśli Was to pocieszy to nie podlegacie
    opodatkowaniu w US. Czyli tam płaciliście podatki niepotrzebnie, być
    może będziecie mogli uzyskac zwrot.
    Polecam SZYBKĄ wizytę u dobrego doradcy podatkowego i ew próbę
    rozłożenia zaległości na raty.

    Nieznajomość prawa szkodzi - mawiali starożytni.

    pzdr

    Tomek

    Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924