  • 1. Data: 2006-06-01 22:23:01
    Temat: umowa zlecenie z obcokrajowcem
    Od: "AS" <a...@w...pl>

    Sytuacja: zlecenie na wykonanie czynnosci prawnych przed urzedem,
    czas trwania nieco ponizej 1 miesiaca
    Zleceniodawca: obywatel niemiecki mieszkajacy w Berlinie
    Zleceniobiorca: ja ;) czyli obywatel polski, zatrudniony na etacie,
    zarabiajacy powyzej wynagrodzenia minimalnego
    Zleceniodawca nie ma mozliwosci odprowadzenia podatku, wiec ja
    musze to zrobic w polskim US; jak sie dowiedzialem, jest na to
    specjalny formularz PIT-53.

    Moje pytania:

    1) co z ZUS-em i skladkami zdrowotnymi/chorobowymi itp? czy musze je
    placic, jesli tak to które, bede wdzieczny za podstawe prawna;

    2) w przypadku gdybym musial placic skladki j.w., to jak to sie
    robi? nigdy dotad sie tym nie zajmowalem, bede wdzieczny za
    wszelkie podpowiedzi;

    3) jaka waluta ma byc w umowie i na rachunku - euro czy zlotówki?
    Jemu jest wszystko jedno, ja chcialbym zlotówki, ale czy w któryms
    momencie nie bede zmuszony przeliczac w te i wefte?