  • 1. Data: 2003-03-23 09:21:52
    Temat: Pomocy, nie moge doprosic sie PIT-8B !
    Od: "Larry" <l...@N...wp.pl>

    Witam.

    Rozliczam sie w tym roku wspolnie z zona (PIT-36).
    W zeszlym roku zona wykonala m.in. jedno dzielo
    (umowa jest) firmie X i otrzymala zaplate w kwocie
    100zl pomniejszona (wg. umowy) o 10zl na poczet
    zaliczki na podatek dochodowy (czemu 10zl?).

    Zadzwonilem do tego pracodawcy z pytaniem o PIT-8B.
    Stwierdzil on, ze dla takich malych kwot PIT-u on nie
    musi wysylac, tylko zaliczke zaplaci sam ryczaltem.

    Zupelnie nie wiem o co chodzi. Co zrobi szef firmy X?
    Przekaze jakies informacje do US? Jak mam wpisac dochod
    zony do PIT36? Jaka podac kwote zaliczki?

    Prosze o pomoc.
    Larry

  • 2. Data: 2003-03-23 11:00:18
    Temat: Re: Pomocy, nie moge doprosic sie PIT-8B !
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Larry" <l...@N...wp.pl> wrote in message
> [...]
    > Przekaze jakies informacje do US? Jak mam wpisac dochod
    > zony do PIT36? Jaka podac kwote zaliczki?

    Dla kwot poniżej 143 zł pobiera(ło) się zryczałtowany podatek w wysokości
    20% i nie sumuje się ich z innymi dochodami.
    Tak więc pit-a nie dostaniesz, a z drugiej strony nie wykazujesz tego na
    pit-36.
    A czemu 10 zł. Bo pracodawca potraktował to jako umową z prawami autorskimi
    i piliczył 50%koszty uzyskania przychodu, czyli 20% z 50 zł = 10 zł.

  • 3. Data: 2003-03-23 19:27:02
    Od: "Larry" <l...@N...wp.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 20% i nie sumuje się ich z innymi dochodami.
    > Tak więc pit-a nie dostaniesz, a z drugiej strony nie wykazujesz tego na

    Czy ta kwota 143zl to kwota dochodu (przychodu?) uzyskana w calym roku
    podatkowym lacznie, czy tylko od danego zleceniodawcy? Moge prosic
    o cytat odpowiedniego przepisu?

    Larry

  • 4. Data: 2003-03-23 19:57:26
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy ta kwota 143zl to kwota dochodu (przychodu?) uzyskana w calym roku
    > podatkowym lacznie, czy tylko od danego zleceniodawcy? Moge prosic

    Jest to kwota (brutto) konkretnej umowy.
    Jeżeli umowa jest na taką kwotę lub niższą oczywiście, to rozlicza się ją
    ryczałtowo.
    Nie ma znaczenia ile takich umów było i u jakich pracodwaców.

    Dla niedowiarków poniżej :-)
    Art. 30. 1. Dochodów (przychodów) uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej z następujących źródeł przychodów nie łączy się z dochodami
    (przychodami) z innych źródeł i pobiera się od nich, z zastrzeżeniem art.
    52a, podatek w formie ryczałtu:

    3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli kwota należności
    określona w umowie zawartej z osobą nie będącą pracownikiem płatnika nie
    przekracza 146 zł - w wysokości 20 proc. przychodu,

    Jest to wersja z tego roku, dlatego jest 146 .

  • 5. Data: 2003-03-23 21:14:24
    Od: "Larry" <l...@N...wp.pl>

    > Jest to kwota (brutto) konkretnej umowy.
    > Jeżeli umowa jest na taką kwotę lub niższą oczywiście, to rozlicza się ją
    > ryczałtowo.
    > Nie ma znaczenia ile takich umów było i u jakich pracodwaców.

    Bardzo dziekuje za pomoc !!!

    pozdrawiam
    Larry

  • 6. Data: 2003-03-23 21:43:48
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

> [...]

    autorskimi
    > i piliczył 50%koszty uzyskania przychodu, czyli 20% z 50 zł = 10 zł.

    Hm, ale moim zdaniem od umow ryczaltowych nie ma kosztow uzyskania, tylko
    zryczaltowany podatek od przychodu.
    No i nie mozna odliczyc ubezpieczenia zdrowotnego. Chyba, ze sie cos
    ostatnio zmienilo. Wiec od 100 zl. powinno byc 20 zl +
    zdrowotne ( chyba, ze z jakis dziwnych powodow mu nie podlega ), wiec jakies
    28 zl.
    I tak tez wynika z
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Praca/Umowy/u
    mowa3.html

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2003-03-24 06:34:44
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Jacuo" <z...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > ostatnio zmienilo. Wiec od 100 zl. powinno byc 20 zl +
    > zdrowotne ( chyba, ze z jakis dziwnych powodow mu nie podlega ), wiec

    Masz rację, ktoś się pomylił.
    Ale to już jest problem tego, kto to liczył.

  • 8. Data: 2003-03-24 08:55:03
    Temat: Odp: Pomocy, nie moge doprosic sie PIT-8B !
    Od: "Larry" <l...@N...pl>

    > Masz rację, ktoś się pomylił.
    > Ale to już jest problem tego, kto to liczył.

    Zaraz zaraz. Kto wiec sie pomylil?
    Albo inaczej: co ma zrobic taki ktos jak ja w obecnej sytuacji?
    Wpisywac cos do PIT-36 czy nie?

    Pozdrawiam
    Larry

  • 9. Data: 2003-03-24 09:07:10
    Temat: Re: Odp: Pomocy, nie moge doprosic sie PIT-8B !
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 24-03-2003 09:55, Użytkownik Larry napisał:
    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz zaraz. Kto wiec sie pomylil?
    > Albo inaczej: co ma zrobic taki ktos jak ja w obecnej sytuacji?
    > Wpisywac cos do PIT-36 czy nie?
    Nie wpisywać. Takich kwot nie sumuje sie z innymi i PITa 8B z tego tytuł
    nie dostaniesz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-03-24 09:07:55
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Larry" <l...@N...pl> wrote in message
    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz zaraz. Kto wiec sie pomylil?
    > Albo inaczej: co ma zrobic taki ktos jak ja w obecnej sytuacji?
    > Wpisywac cos do PIT-36 czy nie?

    Nie, ty nic nie wpisujesz.
    Mając na myśli to, że ktoś się pomylił, potwiedziłem fakt, że przy umowach
    zryczałtowanych nie ma kosztów uzyskania przychodu.
    Po prostu księgowa/y biorąc ci 10 zł wzięła za mało, a za dużo ci dała.
    Ale to jest jej problem jak to rozliczyć z US.
    Albo "wyprostuje" umowę, tak, żeby było dobrze, albo kiedyś tam uprzejmie
    zadzwoni, że źle policzyła i poprosi o zwrot, albo nikt się nie zorientuje i
    tak już zostanie.
    To naprawdę ciebie to nie dotyczy.
    Ty pit-8b nie dostaniesz i nic nie wpisujesz.