    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pomozcie rozliczyc umowe o dzielo :)
    Date: Tue, 2 Mar 2004 22:41:11 +0100
    Sender: m...@a...pl@host-81-190-208-85.wroclaw.mm.pl

    "Stefan" <...@...com> wrote in message news:c22h9o$foa$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witajcie!
    >
    > Mam nastepujace pytanie:
    > Zlecilem dziewczynie przetlumaczenie tekstu na umowe o dzielo.
    > Teraz ona musi wystawic mi rachunek na firme i nie bardzo wiemy, jak go
    > skonstruowac.
    > O ile wiem, koszty uzyskania wynosza w tym przypadku 50%.
    > Jezeli wiec nalezy sie jej 540 zl brutto, to jej dochod wynosi 270 zl.
    > Czy zaliczka na podatek dochodowy, ktory od niej zaplace, ma wynosic 20%,
    > czy 19% z 270 zl?
    >
    > Pytam, poniewaz spotkalem sie juz z tym, ze tlumacz otrzymywal od firmy do
> [...]

    kwota brutto 540
    KUP 50% 270 zł
    zaliczka na podatek 19% *270= 51,30
    do wypłaty 540-51,30=488,70

    zaliczkę opłaca zamawiający dzieło do 20 dnia następnego miesiąca po
    dokonaniu wypłaty za dzieło, czyli jeżeli wypłacisz w marcu, to podatek
    płacisz do 20 kwietnia składając również deklarację PIT-4.

    Magda
    ps. w ubiegłym roku zaliczka na PDOF wynosiła 20% dlatego mogleś spotkać się
    z taką kwotą jak podałeś wyżej.