  • 1. Data: 2006-03-21 11:29:26
    Temat: Pomyłka w PIT 11
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    W 2005 roku wykonałem dla pewnej spółki Zoo usługi na umowę o dzieło za ok
    2300 zł brutto.
    Ku mojemu zdziwieniu otrzymałem PIT 11/8 na kwotę brutto 19350 zł. czyli
    prawie 10 x wiecej niż faktycznie zarobiłem.
    Oczywiście gdybym to rozliczył w swoim zeznaniu rocznym to by wyszła
    szalona kwota do zapłaty (progi podatkowe).
    Co z tym PIT-em zrobić.
    Dodam ze z tą spólką mam nie najlepsze kontakty. Nie zapłacili mi za kolejną
    usługę ok. 2000 zł i teraz sprawa przekazałem do kancelarii adwokackiej.

  • 2. Data: 2006-03-21 12:03:24
    Temat: Re: Pomyłka w PIT 11
    Od: tarcamion <t...@l...gazeta.pl>

    Anow napisał(a):
> [...]
    > usługę ok. 2000 zł i teraz sprawa przekazałem do kancelarii adwokackiej.

    A masz jakieś pokwitowania na odbiór pieniędzy? Jeśli tak to zażądaj od
    nich korekty PITu, a jeśli nie będą chcieli zgłoś to do US, bo pewnie
    będą chcieli sobie w koszty wrzucić. US powinien podjąć trop... ;)

  • 3. Data: 2006-03-21 12:39:52
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    > A masz jakieś pokwitowania na odbiór pieniędzy?
    Tak, mam przelewy na konto.

    Jeśli tak to zażądaj od
    > nich korekty PITu,
    żądałem i od 3 tygodni nic

    a jeśli nie będą chcieli zgłoś to do US, bo pewnie
    > będą chcieli sobie w koszty wrzucić. US powinien podjąć trop... ;)
    Czy jakąś podstawę prawną tego zgłoszenia podać? Może z ordynacji coś?

  • 4. Data: 2006-03-21 16:01:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Anow napisał(a):
> [...]
    >
    > a jeśli nie będą chcieli zgłoś to do US, bo pewnie
    > Czy jakąś podstawę prawną tego zgłoszenia podać? Może z ordynacji coś?

    Po prostu wypełnij PIT-3x na podstawie danych które wiesz że są dobre, i
    dołącz jakąś notatkę że wypełniłeś wg. takich i takich danych, bo PIT8b
    który dostałeś od firmy takiej a takiej zawiera nieprawidłowe dane.

    A prawidłowe cyfry powinieneś mieć z kopii rachunków które im wystawiłeś.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-03-22 03:16:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anow wrote:
    > Tak, mam przelewy na konto.

    Na podstawie umowy powinieneś bez problemu odtworzyć właściwe cyfry
    jakie powinny być na pit-11

    > Jeśli tak to zażądaj od
    > żądałem i od 3 tygodni nic

    Wyślij listem poleconym i dowody nadania trzymaj mocno.

    > a jeśli nie będą chcieli zgłoś to do US, bo pewnie
    > Czy jakąś podstawę prawną tego zgłoszenia podać? Może z ordynacji coś?

    Zadzwoń po prostu do US i powiedz im, że firma taka i taka nie odpowiada
    na prośby o sprostowanie pit-11.

    ROzliczasz się, tak jakbyś dostał poprawny pit, do tego dołączasz pismo,
    dlaczego tak zrobiłeś i czekasz.