    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ponowna faktura - oryginał czy duplikat?
    Date: Wed, 29 Oct 2003 15:43:06 +0100

    On Wed, 29 Oct 2003, Catbert wrote:
    [...]
    >+ Ciekawie wygląda wystawianie faktur za granicą:
    >+ Niemcy: Oryginał + kilka kopii

    Ależ to jest polska wersja, jak najbardziej !!
    ZAWSZE musi być jedna kopia, NIEKIEDY muszą (*MUSZĄ* !) być
    dwie kopie, ale można wystawiać ich sobie do woli !
    Powody dla których warto wystawiać "zbędne" kopie co najmniej
    dwa (dwa powody, kopii też min. dwie :)) były wałkowane.
    AFAIR :)

    [...]
    >+ Wlk. Brytania: wszystko jest oryginałem, [...]
    [...]
    >+ Jak widać nie wszędzie przejmują się "nadmiernie prefekcyjną"
    >+ interpretacją norm prawnych.

    Może po prostu normy nie są "nadmiernie perfekcyjne".
    Przecież to przepis pozwalający dowalić drugi raz podatek
    z "papierka" za ten sam towar/tą samą usługę jest powodem
    łamańców z duplikatami. I kilka artykułów w ustawach
    odpada... (to dla pamięci "upraszczaczom prawa" :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)