    From: Tomek <...@...c>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pośrednictwo finansowe czy inny czort?
    Date: Wed, 1 Feb 2006 09:31:37 +0000 (UTC)

    On 2006-01-31, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Ale zauważę że w ww. przepisie wyraźnie jest mowa o "stwierdzeniu
    > pismem" a nie umowie, więc jednostronne *oświadczenie* (na
    > przykład twoje) byleby sporządzone *na piśmie*, o ile zostanie
    [...]
    > ...wciśnięcie w garść kopii oświadczenia w takim razie - również.

    No proszę, można się tu dowiedzeć dużo więcej, niż w urzędach i paru
    innych instytucjach;)
    Serdeczne dzięki za propozycje, tak zrobimy i w razie czego opracujemy
    plan obrony bazując na tym, dobrze mieć podstawkę w postaci paragrafów,
    a nie tylko tłumaczenie 'na logikę'.

    > Art. 63.
    [...]
    > Zgoda wyrażona po złożeniu oświadczenia ma moc wsteczną od jego daty.
    >
    > Dwie rzeczy za jednym strzałem :) - jak klienci się zgodzą, to
    > cesja ich umowy jest ważna nawet jeśli zgodę wyrazili post
    > factum. Jak widać przepis pozwala.

    Ooo, świetnie:)

    > A zastanów się... dlaczego zawsze krzyczę że umowa *NIE JEST
    > DOKUMENTEM KSIĘGOWYM* ? ;)
    > Ano dlatego ze umowa wyraża *wolę stron*. Zamiar.
    > Który uda się zrealizować - albo nie.

    Acha.

    > Załóżmy że masz umowę ale nie realizujesz umowy.
    > Spytam: wystawisz klientom faktury ? ZA CO ??

    Faktury nie, natomiast skutków podatkowych pewien nie byłem, bo do
    płacenia 'od niczego' to już się zdążyłem przyzwyczaić:/

    > Postawmy sprawę tak: jeśli firma *swiadczyła usługę* to ma odprowadzić
    > VAT. Nikogo nie obchodzi czy była prawidłowa umowa:
    [...]
    > Pasuje ? :)

    Jasne, jeszcze raz dziękuję:)