eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPotwierdzenia dostaw przy sprzedaży wewnątrzwspólnotowej - moje doświadcznia › Re: Potwierdzenia dostaw przy sprzeda?y wewn?trzwsp?lnotowej - moje do?wiadcznia
    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Potwierdzenia dostaw przy sprzeda?y wewn?trzwsp?lnotowej - moje
    do?wiadcznia
    Date: Tue, 28 Sep 2004 21:28:14 +0000 (UTC)

    K. <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> wrote:
    > Tyle ode mnie. ;)

    Paranoja :)

    To ja znów korzystając z okazji wrócę do mojej 'ostatniej deski ratunku',
    czyli Art. 22, pkt. 8 VI Dyrektywy - zapytaj jeśli możesz Twoich szacownych
    doradców, co o tym sądzą. Wspomniana tam zasada równego traktowania podmiotów
    krajowych i zagranicznych nie jest zachowana, a z przekroczeniem granicy
    wiążą się dodatkowe formalności (to drugie jest mniej przekonujące, więc
    skupmy sie na pierwszym)

    Dla przypomnienia jeszcze raz tłumaczenie:

    "8. Państwa Członkowskie mogą wprowadzić inne obowiązki, które uznają za
    konieczne w celu prawidłowego poboru podatku oraz zapobieżenia uchylaniu
    się od opodatkowania, z zachowaniem zasady równego traktowania
    transakcji krajowych i transakcji dokonywanych przez podatników między
    Państwami Członkowskimi, pod warunkiem, że obowiązki te nie będą
    powodować w przypadku transakcji handlowych pomiędzy Państwami
    Członkowskimi powstania wymogów formalnych związanych z przekroczeniem
    granicy.

    Możliwość przewidziana w akapicie pierwszym nie może być wykorzystana do
    nałożenia dodatkowych obowiązków w stosunku do obowiązków określonych w
    ustępie 3."

    A mój oryginalny post w <cj22u2$v29$1@phone.provider.pl>

    P.