  • 1. Data: 2004-10-22 19:08:50
    Temat: Potwierdzenie WDT - kurier nie wystarczy :(
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jednak list przewozowy i wydruk 'trackingu' przesyłki nic nie daje:

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=30418

    "Czy w przypadku korzystania przez podatnika podatku VAT z usług firmy
    kurierskiej prowadzącej monitoring trasy przewozu powierzonych jej
    przesyłek, wydruk z tego systemu z informacją o dostarczeniu przesyłki
    odbiorcy (status?delivered?) spełnia wymogi art. 42 ust. 3 pkt. 4 ustawy o
    podatku od towarów i usług oraz czy w przypadku pojawienia się wątpliwości
    co do zawartości informacji zawartej w wydruku- czy dokumentem, o którym
    mowa w art. 42 ust. 3 pkt 4 ustawy może być także oświadczenie firmy
    kurierskiej o dostarczeniu przesyłki?"

    [...]

    "W świetle powyższych przepisów, odpowiadając na pytanie zawarte w piśmie
    Spółki dotyczące interpretacji zapisu art. 42 ust. 3 pkt. 4 ustawy o podatku
    od towarów i usług w związku ze stosowanym przez Spółkę sposobem monitoringu
    trasy przewozu powierzonych jej przesyłek za pomocą środków elektronicznych,
    należy stwierdzić, iż wydruk z systemu informatycznego stosowanego przez
    Spółkę z informacją o dostarczeniu przesyłki (status?delivered?), nie
    spełnia wymogów zawartych w powyższym przepisie, gdyż nie jest dokumentem
    potwierdzającym przyjęcie przez nabywcę towaru na terytorium państwa
    członkowskiego innego niż terytorium kraju. Wymogu tego nie spełnia również
    oświadczenie firmy kurierskiej o dostarczeniu przesyłki."

    No i pupa - trzeba mieć papier od odbiorcy. Na szczęście wystarczy faksem:

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=38430

    A może nie wystarczy faksem?

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=39388

    Ch. wie. Mam ochotę na Sejmową Masakrę Piłą Mechaniczną...

    P.

  • 2. Data: 2004-10-25 08:01:07
    Temat: Re: Potwierdzenie WDT - kurier nie wystarczy :(
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 22-10-2004 21:08, Użytkownik Paszczak napisał:
    > Jednak list przewozowy i wydruk 'trackingu' przesyłki nic nie daje:
    >
    > http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=30418

    U mnie te linki nie działają - wyskakuje strona wyszukiwarki.

    --
    xyz

  • 3. Data: 2004-10-25 16:58:32
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    xyz <x...@x...pl> wrote:

    > U mnie te linki nie działają - wyskakuje strona wyszukiwarki.

    Szit, ta głupia wyszukiwarka najwyraźniej trzyma sobie te odnośniki
    w jakichś cookiesach i sam link jest g. wart :(

    Wpisz w wyszukiwarce 'wewnątrzwspólnotowa' - znajdzie 78 dokumentów,
    wśród nich są wszystkie te, które wymieniłem.

    P.