Data: 2006-10-04 07:59:30
Temat: Re: Potwierdzenie salda
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

On Wed, 4 Oct 2006, gonia wrote:

> to raczej nie jest możliwe przy księgach rachunkowych, zakładając,że są one
> prowadzone tak, jak być powinny. W przeciwnym wypadku ta duskusja i tak nie
> miałaby sensu.
> Jeżeli zapłacę kwotę inną, niż wynikająca z faktury,

No żesz... zapłacisz taką, jaka wynika z *błędnie* odczytanej faktury!!
Ktoś przeczytał 1111,21 zamiast 111,21 i taka została wpisana "po obu
stronach".

> bądź mi takową zapłacą,

A, jak Ci zapłacą (nieprawidłową kwotę) to będziesz wiedzieć.
Tyle, że kontrahent nie będzie wiedział że ma dług (i odsetki rosną)
lub nadpłatę (i odsetki nie przysługują) :)
Jeśli zażąda potwierdzenia sald, to się dowie że u niego coś jest
"nie tak" (i na odwrót).

> znajdzie to odzwierciedlenie na koncie kontrahenta. I nie ma możliwości, że w
> księgach zanotujesz to tak, jak wychodzi z faktury. Bo nie będzie grała ci
> kasa lub bank,

Goniu, przynosi pracownik f-rę płatną przelewem, księgują ją gdzie tam
trzeba - z *błędnym* wpisem wartości - i na podstawie tego błędnego wpisu płacą.
Naprawdę kasa i bank będzie grała.
Niby skąd weźmiesz informację że ta kwota jest błędna, oprócz ponownego
czytania faktury oczywiście ;>, jeśli ktoś na podstawie błędnego zapisu
zapłaci?

> więc tą dodatkową kontrolę masz poprzez inne konta, które
> w przeciwieństwie do kpr muszą ci się zbilansować.

Ależ zbilansują Ci się!
Masz wpis 1111,21 zł "do zapłaty", 1111,21 "zapłacono".
I wszyscy są szczęśliwi, włącznie z kontrahentem ;) (który księguje 1000
zł "z przeznaczeniem na przyszły zysk nadzwyczajny jak przedawnienie
upłynie" :P)

pzdr, Gotfryd