  • 1. Data: 2002-02-19 20:31:49
    Temat: Powstanie zobowiazania podatkowego
    Od: "Baffon" <b...@w...pl>

    Szanowni gropowicze niech ktos mi pomoze
    jezeli w 99 roku zle naliczylem podatek tzn ( US doliczyl sie kilku lewych
    faktur przez co ulega zmianie podastawa naliczenia podatku dochodowego ) to
    od kiedy liczy sie powstanie zobowiazania czy od dnia kiedy zle naliczylem
    podatek czy od dnia kiedy US sie o niego upomnial?????
    dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2002-02-20 09:34:25
    Temat: Re: Powstanie zobowiazania podatkowego
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-02-19 21:31, Użytkownik Baffon napisał:
> [...]
    > od kiedy liczy sie powstanie zobowiazania czy od dnia kiedy zle naliczylem
    > podatek czy od dnia kiedy US sie o niego upomnial?????

    Zaległośc podatkowa liczy się od dnia nastepnego po upływie terminu
    zapłaty.
    A więc, jeżeli masz zawyzone koszty np. w styczniu, to zaległośc
    powstaje po dni 20 lutego, bo do tego dnia miałes obowiazek zapłaty
    zaliczki na podatek za styczen nawet jeżlei zapłaciłeś ten za mały
    podatek wczesniej, bo teoretycznie miałes jeszcze szanse dopłacić go
    do 20 bez żadnych konsekwencji. Tak jest do listopada.
    Jeżeli sprawa dotyczy grudnia, to dla osoby fizycznej termin upływa 30
    kwietnia i od tego dnia liczy się zaległośc (oczywiście w kwocie
    nizapłaconego podatku, a nie całego naleznego)

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-02-20 21:44:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2002, Baffon wrote:

> [...]
    >+ od kiedy liczy sie powstanie zobowiazania czy od dnia kiedy zle naliczylem
    >+ podatek czy od dnia kiedy US sie o niego upomnial?????

    Od dnia kiedy się należał, czyli zapomniałeś go policzyć w zeznaniu.
    Ostatnio był nawet wyrok sądowy, w którym (chyba NSA) uznał że
    pomimo iż opóżnienie w naliczeniu podatku (chodziło o "szacowanie"
    wskutek podważenia papierów, nie jak u ciebie - niemniej to jest
    sprawa uboczna) wynikło z winy US (przeciągał sprawę przez ponad
    pół roku, pomimo że jest obowiązek wydania decyzji do 2 miesięcy)
    to za "przeciągnięte" miesiące podatnik i tak musi zapłacić
    odsetki !
    Wrrrr... :(

    >+ dziekuje za pomoc

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-02-21 08:38:45
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Ostatnio był nawet wyrok sądowy, w którym (chyba NSA) uznał że
    [..................................................]

    Jakieś szczegóły?

  • 5. Data: 2002-02-28 15:33:13
    Od: "Ziemowit Zdanowicz" <z...@f...pl>

    Odpowiadajac krótko na pytanie - zobowiązanie powstało z mocy prawa z
    momoentem zaistnieniem zdarzenia określonego w ustawie. - czyli ani od dnia
    w którym źle naliczyłes podatek ,ani od dnia kiedy US się upomniał .
    Skarbówka wyda decyzję podatkową i określi wysość Twojej zaległości
    podatkowej Będzeisz też musiał zapłacić odsetki za zwłokę.
    (obecnie 27 % w skali roku ) oraz opłatę prolongacyjną
    Stawka opłaty prolongacyjnej wynosi 50% stawki odsetek za zwłokę.

    Pozdrawiam,
    Ziemowit Zdanowicz-Zasidko
    www.fortunet.pl