    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pożyczka
    Date: Sat, 15 Oct 2005 20:09:11 +0200

    Użytkownik Kriss napisał:

    > W przypadku gdy podmiotem płacącym odsetki jest osoba niebędąca
    > przedsiębiorcą, wówczas nie jest ona płatnikiem tego podatku. Do zapłaty
    > zryczałtowanego podatku od odsetek zobowiązany jest sam podatnik. Ustawa o
    > podatku dochodowym od osób fizycznych nie określa w tym przypadku sposobów
    > ani terminu płatności tego podatku.Na wpłatę podatnik ma czas do końca upływu
    > terminu płatności, który jednak nie został określony. Podatek ten nie może
    > więc się przedawnić ( termin przedawnienia biegnie dopiero od dnia upływu
> [...]

    no wlasnie, i to mi sie nawet nie wiem czy podoba w tej sytuacji....ten
    brak przedawnienia
    ale teraz idac dalej,calkowita prywata, jak nietrudno sie domyslic;>
    myslalam, ze o temacie moge zapomniec, ale wraca mi jak bumerang

    pozyczke podpisala os.prawna z osoba fizyczna
    w zwiazku z roznymi zawirowaniami, zobowiazanie przejeli wspolnicy wraz
    z zonami - naleznosc glowna + odsetki
    wyszlo mi przy akcie, ze odsetki podwyzszaja wartosc inwestycji, ale
    teraz jak wlaczylam myslenie, to zastanawiam sie, czy te odsetki
    faktycznie nalezy traktowac jako zaplacone? niby do oddania
    pozyczkodawcy jest kwota powiekszona o odsetki, ale ten dlug przejeli
    wspolnicy - spolka nie zaplacila tego
    jakby kto rozwial moje watpliwosci swoim rzutem na grupe, bede wdzieczna

    g.