  • 1. Data: 2004-10-18 20:15:51
    Temat: Pozyczka i darowizna - okreslenie limitow.
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zastanawiam sie jak rozumiec zapisy PCC w kwestii Art. 9 pkt. 10 lit. c
    jezeli (zgodnie z ustawa o podatku od spadkow i darowizn) w ciagu roku
    podatkowego zaistniala nastepujaca sytuacja:

    - dokonano darowizn w kwocie ponizej limitu podlegajacego opodatkowaniu
    pomiedzy osobami zaliczonymi do I grupy podatkowej;
    - dokonano pozyczek w kwocie ponizej limitu podlegajacego opodatkowaniu
    pomiedzy osobami zaliczonymi do I grupy podatkowej;

    Suma darowizn i pozyczek przekracza oczywiscie kwote limitu - ale tu wlasnie
    pytanie, jezeli znajdzie sie ktos chetny do polemiki - czy te kwoty sie
    kumuluja czy nie???

    IMO nie... Ale mylilem sie juz nie raz:-)

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 2. Data: 2004-10-19 07:40:07
    Temat: Re: Pozyczka i darowizna - okreslenie limitow.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Lukasz Goralczyk wrote:

    >+ Zastanawiam sie jak rozumiec zapisy PCC w kwestii Art. 9 pkt. 10 lit. c
    >+ jezeli (zgodnie z ustawa o podatku od spadkow i darowizn)

    Ano właśnie. To są dwie *odrębne* ustawy regulujące *odrębne*
    podatki. PCC nie dotyczy darowizn (co najwyżej powołuje się
    na 'klasyfikację podatników' wg innej ustawy !), ustawa
    o darowiznach nie dotyczy pożyczek.

    [...]
> [...]
    >+ pytanie, jezeli znajdzie sie ktos chetny do polemiki - czy te kwoty sie

    Takoż (IMO).
    Nie widzę jak owe podatki miałyby na siebie wpływać !

    >+ Ale mylilem sie juz nie raz:-)

    ...'w razie gdyby' to będziesz miał towarzystwo :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-19 09:52:28
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    > Takoż (IMO).
    > Nie widzę jak owe podatki miałyby na siebie wpływać !

    > ...'w razie gdyby' to będziesz miał towarzystwo :)
    Mam nadzieje, ze bedziesz wysylal mi paczki:-)

    Dziekuje za wsparcie.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2004-10-19 13:26:08
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > - dokonano pozyczek w kwocie ponizej limitu podlegajacego opodatkowaniu
    > pomiedzy osobami zaliczonymi do I grupy podatkowej;

    A tak z ciekawosci to ile teraz te limity wynoszą ?

    VG

  • 5. Data: 2004-10-19 21:20:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Van Gogush wrote:
    [...]
    > + A tak z ciekawosci to ile teraz te limity wynoszą ?

    Wrrrr.... !
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org
    ;) !

    Ad rem:

    http://podatki.pl/bap1.php/280783.htm#r3
    ++++
    Art. 9. 1.23) Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę,
    od jednej osoby, własnoœci rzeczy i praw majštkowych
    o czystej wartoœci przekraczajšcej:

    1) 9 637 zł - jeżeli nabywcš jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej;
    2) 7 276 zł - jeżeli nabywcš jest osoba zaliczona do II grupy podatkowej;
    3) 4 902 zł - jeżeli nabywcš jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.

    http://podatki.pl/bap1.php/090900a.htm
    ++++
    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujšce czynnoœci cywilnoprawne:
    10) pożyczki udzielane:
    c) na podstawie umowy zawartej między osobami zaliczonymi do
    I grupy podatkowej do wysokoœci kwoty niepodlegajšcej
    opodatkowaniu - na zasadach okreœlonych w przepisach o podatku
    od spadków i darowizn,
    d) na podstawie umowy zwartej między innymi podmiotami niż
    osoby, o których mowa w lit. c), jeżeli łšczna kwota lub
    wartoœć pożyczek otrzymanych od tego samego podmiotu nie
    przekracza w cišgu kolejnych 12 miesięcy 1.000 zł,
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)