  • 1. Data: 2002-08-22 10:27:03
    Temat: Praca na umowe o dzielo i wynkajace z tego kwestie
    Od: fox <f...@i...pl>

    witam

    pracuje obecnie na umowe o dzielo (tlumaczenia z przeniesieniem praw
    aut.). nie mam etatu, nie prowadze dg. mam w zwiazku z tym pytanie:

    co powinienem zrobic, zeby zapewnic sobie ubezp. zdrowotne
    i emerytalne/rentowe i co tam jeszcze ewentualnie trzeba/mozna -
    biorac pod uwage to, ze od uod zadnych skladek nie odprowadzam
    (a w umowie podpisuje klauzule "nie wnosze o dobrowolne ubezpieczenie
    spoleczne")

    interesuja mnie alternatywne rozwiazania do tandemu zus/kasa chorych,
    z ktorymi oczywiscie moge sie umowic na placenie haraczu ;)
    moze ktos z was ma doswiadczenie w tej materii i opracowal
    juz jakis sensowny schemat postepowania.

    btw. ktos sugerowal mi, ze powinienem isc na bezrobocie,
    bez prawa do zasilku, ale za to ze swiadczeniami zdrowotnymi (??)
    - wydaje mi sie to dosyc bez sensu i raczej malo prawdopodobne,
    ale diabli wiedza, co teraz jest normalne?

    dzieki i pozdrawiam
    --
    == f...@i...pl == the truth is this: no one knows ==

  • 2. Data: 2002-08-22 11:40:29
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    >
    > co powinienem zrobic, zeby zapewnic sobie ubezp. zdrowotne
    > i emerytalne/rentowe i co tam jeszcze ewentualnie trzeba/mozna -

    Jak to, zdrowotne przeciez oplacasz !!!!!!!!!!!!!

    Zaryzykujesz staly zwiazek? >>> http://link.interia.pl/f163c

  • 3. Data: 2002-08-22 12:07:41
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 4. Data: 2002-08-22 14:41:34
    Od: fox <f...@i...pl>

    On 22 Aug 2002 13:40:29 +0200, s...@i...pl (Sebastian D-D) wrote:

    >Jak to, zdrowotne przeciez oplacasz !!!!!!!!!!!!!

    nie, wczoraj przy piwie z kumplem to omawialem, on dzis zapytal
    swojej ksiegowej w pracy i dostal odpowiedz, ze od uod nie odprowadza
    sie skladek uz. co zreszta nie jest nielogiczne, bo przeciez moge np.
    podpisac jedna taka umowe w roku, i co, z tej np. 50 zlotowej
    skladki juz mi wystarczy na caly rok ? :)
    ...z drugiej strony nie powinienem sie powolywac na logike
    w kwestiach zwiazanych z fiskusem ;)

    --
    == f...@i...pl == the truth is this: no one knows ==

  • 5. Data: 2002-08-22 14:47:53
    Od: fox <f...@i...pl>

    On 22 Aug 2002 14:07:41 +0200, c...@r...com (ChrisS) wrote:

> [...]
    >wynagrodzenie w sektorze przedsiebiorstw (a nie jego 60%).

    >Tu chyba pozostaje tylko samodzielne oszczedzanie/inwestowanie lub

    no to mniej wiecej tyle, ile sie w zasadzie juz dowiedzialem, tzn.
    potwierdza to moj stan wiedzy na dzisiaj ;) liczylem jednak
    na jakis konretniejszy "przepis na sukces" ;) bo z wczorajszych
    debat wynioslem dwie porady - umowa z kch (czyli to co i ty
    radzisz) + obligacje, fundusz albo cos w tym guscie i druga,
    ktora mowila, zebym sie zorietnowal jak wyglada sprawa w
    ubezpieczalniach, ktore podobno "sonduja rynek" pod katem
    serwowania ubezpieczen obejmujacych leczenie w lecznicach
    prywatnych. ok. moge placic wieksza skladke, byle nie miec
    do czyniena z kch, ale z drugiej strony, co sie dzieje, jak do
    wypadku przyjezdza karetka panstwowa, a klient ma umowe
    dajmy na to z falckiem ? odmawiaja udzielenia pomocy?
    wioza do najblizszego panstwowego szpitala i rozliczaja sie
    z ubezpieczalnia ?

    pozdrawiam
    --
    == f...@i...pl == the truth is this: no one knows ==