    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyński
    Date: Mon, 5 Nov 2007 22:19:13 +0100

    Dnia Mon, 05 Nov 2007 21:53:38 +0100, chasm napisał(a):

    > Dokładnie jak napisałem, umowa o pracę tymczasową (dokładnie przez
    > Creyfs) czyli nie przedłuża się zatrudnienia do czasu porodu.

    No to faktycznie głupoty Ci pisałam.

    Najpierw przepisy. Umowa regulowana jest przez ustawę o zatrunianiu
    pracowników tymczasowych.
    i faktycznie:
    art. 13 ust. 3. mówi, że "Do umowy o pracę zawartej z pracownikiem
    tymczasowym nie stosuje się art. 177 § 3 Kodeksu pracy".

    i dalej:
    art. 177 kodeksu pracy
    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która
    uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu.

    czyli faktycznie tu klapa :/

    Trochę ślepa uliczka. Można spróbować pochorować. Po ustaniu zatrudnienia
    ZUS raczej powinien płacić zasiłek, jeśli była ciągłość chorobowego.
    Ale macierzyńskiego, moim zdaniem, nie da się uzyskać. Nie wiem, czy biuro
    pracy w tym momencie nie przejmuje tego obowiązku.

    Ale to już za bardzo nie moja działka. Nie chcę mieszać, bo się nie znam.
    Może ktoś inny pomoże Ci lepiej.

    Powodzenia,
    Jagna