    From: chasm <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyński
    Date: Mon, 05 Nov 2007 22:27:25 +0100

    On Mon, 5 Nov 2007 22:19:13 +0100, Jagna <j...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >art. 177 kodeksu pracy
    >§ 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    >określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która
    >uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega
    >przedłużeniu do dnia porodu.
    >
    >czyli faktycznie tu klapa :/
    >
    >Trochę ślepa uliczka. Można spróbować pochorować. Po ustaniu zatrudnienia
    >ZUS raczej powinien płacić zasiłek, jeśli była ciągłość chorobowego.
    >Ale macierzyńskiego, moim zdaniem, nie da się uzyskać. Nie wiem, czy biuro
    >pracy w tym momencie nie przejmuje tego obowiązku.
    ZUS będzie płacił zasiłek chorobowy, to akurat wiem :) wdrażam płace w
    firmach, no ale szczegółów właśnie kadrowych dokładnie nie znam, tym
    bardziej, że ZUS raz tak raz inaczej.

    >Ale to już za bardzo nie moja działka. Nie chcę mieszać, bo się nie znam.
    >Może ktoś inny pomoże Ci lepiej.

    Dziękuję w każdym razie za zainteresowanie, bo ZUS (Kraków) jakoś nie
    przejawia takowego. Pozostaje jeszcze kwestia wcześniejszego
    rozpoczęcia urlopu macierzńskiego...

    chasm-Rafał