    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pracodawca nie płaci ZUS, jak rozwiązać umowe ?
    Date: Mon, 03 Oct 2005 13:47:50 +0200

    Dnia 03-10-2005 13:18, Użytkownik Marcin Szawurski napisał:

    > Troszę mi się nie chce :-)
    > Ale na przykład w KK jest to jedno przestępstwo:
    >
    > Art. 218.
    > § 1. Kto, wykonując czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
    > ubezpieczeń
    > społecznych, złośliwie lub uporczywie narusza prawa pracownika wynikające
    > ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wol-
    > ności do lat 2.

    w czym narusza prawa pracownika?
    przeciez wykazuje skladki w deklaracjach
    nie odprowadza skladek,ale to nie ma wplywu w zaden sposob na p[rawa
    pracownika:
    1.pracownik jest ubezpieczony
    2.ma prawo korzystac z zasilku chorobowego
    3.jak nie chce czekac, az poprawi sie plynnosc finansowa pracodawcy,
    zwraca sie do odpowiedniej instytucji, ktora uzupelnic powinna jego
    konto zas pracodawce obciazyc dodatkowa kara (tez mi sie nie chce szukac
    gdzie to dawno temu zapisali)