  • 61. Data: 2004-12-31 08:31:20
    Temat: Re: Prawo przeciw nam
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello poreba,

    Friday, December 31, 2004, 9:02:24 AM, you wrote:

    > Naprawdę uważasz, że metody działań lewackich tak bardzo się od ultra-
    > prawicy różnią? Toż to na zasadzie okręgu funkcjonuje.

    Zdecydowanie nie w sprawach podatkowych. Lewica chce podatków
    progresywnych, prawica degresywnych a wręcz właśnie pogłównego.

    > Nie żebym coś in/m/putował K.Cavallino, skądże, tak ogólnie tylko.
    > ;)))

    Biedny Cavallino nie ma tutaj szczęścia... Do tego, że go Radek P.
    katuje przyzwyczaiłem się na p.m.s. ale tutaj oberwał już od komuchów,
    ultraprawicowców i jeszcze mafiozów...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 62. Data: 2004-12-31 08:46:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > On Thu, 30 Dec 2004, Cavallino wrote:
    > [...]
    >
    > Doceniam.
    > Poskutkuje tym że zamiast jeździć 12-letnim Audi pojadą 12-letnim
    > Polonezem.

    Lepsze to niż obecny stan, że zamiast 12 letniego Poloneza będziemy mieli na
    drogach 12 letniego Poloneza i 12 letnie Audi.

    > Niestety nie wszystkich stać na nowe auta (co do czego
    > jesteśmy zgodni) a pula *krajowych* aut używanych ma swoje ograniczenie:
    > za mało bogaczy kupuje właśnie nowe samochody...

    Wbrew pozorom całkiem dużo i równie dużo odsprzedaje je po kilku latach, w
    każdym razie na tyle dużo że kilkuletni samochód z Polski jest tańszy niż
    analogiczny klkuletni z zachodu.

    > Znacznie bardziej przekonuje mnie argument że wprowadzenie *rzetelnych*
    > kontroli - tylko niestety musiałyby być oparte o obiektywne kryteria

    Tak - to byłby w sumie ideał, tyle że ja zupełnie nie wierzę w skuteczność
    takiego systemu.
    Mało to już teraz przeglądów bez koneiczności oglądania samochodu przez
    diagnostę?

    > I mniemam że dopuszczenie przywozu używanych samochodów z krajów
    > w których ludność STAĆ na wyrzucanie jeszcze całkiem dobrego samochodu :)
    > raczej prowadzi do efektu w postaci *polepszenia* sytuacji...

    A ja obserwuję na drogach coś dokładnie odwrotnego.....

    > Jak granice będą "otwarte" - to może kupi takiego "9-letniego Poloneza".
    > A może jakiś zachodni samochód - ja wiem, może i 12-letni a lepszy ? ;)
    > Owszem, prawda... popyt na nowe samochody spadnie. Co z tego ? Nabywcy
    > nowych "puszek z najcieńszej blachy" po prostu będą musieli przyjąć do
    > wiadomości że starego samochodu nie sprzedają i już.

    Czyli stracą.
    A tego nie chcą....
    Ja też nie.

    I prawdą jest że
    > skalkulują czy kupić nowy droższy od używanego... oba "nie do
    > sprzedania" :] Pytanie czy *ta* grupa (ludzie wydający 30...50kzł
    > na samochód, a raczej samochody w tej cenie) to jakaś tragedia ?

    Pomnoż to przez auta które sprzedadzą przed zakupem nowego, nabywców tych
    aut, auta które ci nabywcy muszą wcześniej sprzedać itd
    IMO zupełnie wystarczy jak park samochodowy w naszym kraju będzie odświeżany
    wyłącznie autami nowymi, wyjdzie to mu tylko na zdrowie.
    Zwłaszcza że wcale ich tak mało się nie kupowało przed 1 maja 2004.

  • 63. Data: 2004-12-31 08:48:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jesteś za mafią byłych cinkciarzy, którzy walą ceny starych gablot w górę,
    > żeby zarobić na biednych Polakach jak najwięcej.

    Rynek starych aut mnie zupełnie nie interesuje.
    Od wielu lat.
    Co się sparzyłem na poprzedniej fali ściągania z zachodu wszytskiego co
    tanie, to moje i mi wystarczy.

    > Ja jestem za tym , żeby wielu nawet biednych Polaków stać było na własne
    > dobre, sprawne cztery kółka, ponieważ jestem jednym z nich.

    No dokładnie - o własne cztery literki tak się troszczysz, mimo że ze trzy
    razy zaprzeczałeś, że bezinteresownie itd.
    Kłamstwo jak zwykle ma krótkie nogi....

  • 64. Data: 2004-12-31 10:03:32
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Hello Ph.D.,
    > Podaj mi, bardzo proszę, konkretne ceny konkretnych marek _nowych_
    > samochodów, które w ostatnim czasie potaniały.

    Dacia - w podstawowej wersji, ładny sedan 29000 :)

    > I nie chodzi o sezonową
    > ucieczkę sprzedawców z samochodami z rocznika 2004, tylko o normalne
    > ceny.

    On dobrze wie, że w tym wątku chodzi o używane, na które nielegalnie polski
    rząd dodaje akcyzę i mnóstwo podatków.
    Jego celem jest odwrócenie tematu rozmowy aby zdezorientować czytelnika,
    więc zaczął od nowych po mafijnemu. Tak jak Urban - rzecznik prasowy w
    stanie wojennym.

    > Za 'przygłupa z mafii' masz *PLONK* warning!

    A jak mam sobie pomyśleć o człowieku, który w dyskusji popiera sejmową mafię
    z SLD, wprowadzającą co chwilę coraz gorsze dla nas przepisy, nielegalne
    akcyzy, dwa razy podatek od zawartego zakładu w Toto-Lotku, która próbuje
    sprzedać Polskę Rosjanom i robi inne przekręty, a ja charuję, charuję,
    charuję na nich i ciągle mam długi.

    Oj sorry . Kajam się. :))) W polskiej cinkciarsko-SLDowskiej mafii, która
    prowadzi dyktaturę wysokich cen starych samochodów sami geniusze przecież.
    ;) Lepsi chyba od Einsteina, tylko nie mają warunków, żeby się rozwijać na
    polu nauki, bo wcześnie musieli zacząć zarabiać grubą kasę na biednych
    Polakach.

  • 65. Data: 2004-12-31 10:21:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Dacia - w podstawowej wersji, ładny sedan 29000 :)

    A poprzednia cena Dacii?
    Czyżby o kilka razy mniej?
    I to ma być potanienie?

    > On dobrze wie, że w tym wątku chodzi o używane

    Nie - chodzi o to aby używanych i wyeksploatowanych/robitych do Polski nie
    zwozić.

    > Jego celem jest odwrócenie tematu rozmowy aby zdezorientować czytelnika,
    > więc zaczął od nowych po mafijnemu. Tak jak Urban - rzecznik prasowy w
    > stanie wojennym.

    PLONK WARNING !!!!
    Komu bliżej do Urbana, zwłaszcza w opluwaniu każdego co ośmiela się mieć
    inne zdanie to już palcem wskazywać nie trzeba.

    > A jak mam sobie pomyśleć o człowieku, który w dyskusji popiera sejmową
    mafię
    > z SLD

    Ty masz jakąś manię czy co?
    O SLD i tego typu instytucjach wspominasz tylko Ty w tym wątku.

    > Oj sorry . Kajam się. :))) W polskiej cinkciarsko-SLDowskiej mafii, która
    > prowadzi dyktaturę wysokich cen starych samochodów

    Zauważ że za Buzka i AWS było dokładnie tak samo.
    Fakt - mieli łatwiej, nie musieli kombinować żeby Unii nie podpaść - ale też
    i tamę złomom postawili o wiele skuteczniej.

    Więc może zrozumiesz cokolwiek i przeprosisz.....

  • 66. Data: 2004-12-31 10:47:08
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie - chodzi o to aby używanych i wyeksploatowanych/robitych do Polski nie
    > zwozić.

    Już pan napisał o co panu chodzi. "koszula bliższa ciału"
    O to, żeby pan sprzedał swoje autko za drożej niż pan kupił może 5 lat temu
    już wyeksploatowane do maksimum na polskich dziurawych drogach, a żebym ja
    nie mógł kupic lepszego niż jeżdżę nim, niezardzewiałego.

    > PLONK WARNING !!!!
    > Komu bliżej do Urbana, zwłaszcza w opluwaniu każdego co ośmiela się mieć
    > inne zdanie to już palcem wskazywać nie trzeba.

    Ale jakie pan ma zdanie? żeby zalegalizować nielegalne w Unii akcyzy,
    podnieść podatki, żeby złom podrożał? i jeszcze jakieś PLONKI WARNINGI mi
    pan piszesz? dr Kulczyk też mi napisze PLONK WARNING, kiedy napiszę, że z
    Zaglem, Kuna, Ałganowem chcieli przehandlować część Polski Rosjanom -
    przemysł energetyczny i paliwowy, aby Rosjanie przejęli nad nami kontrolę?

    Ktoś mnie będzie bił i potem zaskarży mnie gdy mu oddam? paranoja!

    > mafię
    >
    > Ty masz jakąś manię czy co?
    > O SLD i tego typu instytucjach wspominasz tylko Ty w tym wątku.

    No a kto chce, aby stare samochody jeszcze podrożały?, chociaż i tak są
    drogie? Kto chce nielegalnej akcyzy, podwyższenia podatków, kontroli faktur
    na granicach, wszystkiego na naszą niekorzyść? Pan ich popiera wyraźnie.
    Samoobrona? LPR? chyba nie, a jeśli nawet to gdyby SLD było przeciw, a ma
    większość to nic by nie zdziałali. Niestety te głupoty wymyślają ludzie z
    SLD, bo chcą się więcej nachapać naszym kosztem.

    > Zauważ że za Buzka i AWS było dokładnie tak samo.

    No tak samo nie było. AWS z Buzkiem nie sprzedawaliby Polski Rosjanom.

    > Fakt - mieli łatwiej, nie musieli kombinować żeby Unii nie podpaść - ale
    > też
    > i tamę złomom postawili o wiele skuteczniej.

    Pewnie byli wśród nich byli członkowie PZPR. Sam Wałęsa kiedyś przyznał się
    do krótkiego członkostwa z PZPR :)

    > Więc może zrozumiesz cokolwiek i przeprosisz.....

    Kogo i za co? Kogoś kto popiera tych, co mnie chcą wykończyć wysokimi
    cenami, podatkami, akcyzami i niskimi zarobkami i jeszcze mam na kolanach
    przepraszać za lata tułaczki po świecie, za lata biedy, za to że nie mogę
    sobie po tylu latach pracy, pracy, pracy jako adiunkt kupić ładnego, dużego
    auta?

    To tak jak kiedyś Polakom kazali klękać przed Krzyżakami i przepraszać, albo
    odcinali języki i wypalali oczy. Tak samo kazali przepraszać komuniści za
    Stalina, w stanie wojennym, oraz hitlerowcy w czasie II wojny, gdy
    przesłuchiwali na gestapo. Jak widać niewiele się chyba zmieniło jeśli uda
    się panu jakoś sądownie wyegzekwować te przeprosiny za zarzut wspierania
    dyktatorskiej mafii.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 67. Data: 2004-12-31 10:56:46
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Rynek starych aut mnie zupełnie nie interesuje.
    > Od wielu lat.

    Ale mnie interesuje, bo mnie nie stać, na duże, ładne, bezpieczne, nowe
    auto.

    > Co się sparzyłem na poprzedniej fali ściągania z zachodu wszytskiego co
    > tanie, to moje i mi wystarczy.

    Ja też się sparzyłem kiedyś na starym Fordzie Eskorcie z autosalonu, który
    jak się potem okazało palił się w przeszłości w Niemczech, co nie oznacza,
    że nie kupię kiedyś używanego zachodniego auta, gdy 10 letnie Mercedesy będą
    po 2-3 tysiące zł. Owszem samochody, które zabrane tam ze złomu mają poważne
    wady techniczne typu trwałe skrzywienie ramy podwozia, zawieszenia,
    samochody z wypaloną instalacją po pożarach, co stwarza zagrożenie dla
    kierującego i pasażerów nie powinny być sprowadzane. Taki samochód ze
    skrzywioną ramą na ogół ściąga i to mocno na jedną stronę. Łatwo to zauważyć
    gdy się kupuje.

    > No dokładnie - o własne cztery literki tak się troszczysz, mimo że ze trzy
    > razy zaprzeczałeś, że bezinteresownie itd.
    > Kłamstwo jak zwykle ma krótkie nogi....

    Nie tylko o moje "cztery literki" chodzi. Wielu ludzi w Polsce chciało by
    kupić tani, dobry samochód, bo nie stać ich na nowy. Na razie mnie nie stać
    na duży, bezpieczny nowy, ani stary, więc póki co bezinteresownie.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 68. Data: 2004-12-31 10:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Dec 2004, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ Co się sparzyłem na poprzedniej fali ściągania z zachodu wszytskiego co
    >+ tanie, to moje i mi wystarczy.

    I dobrze (że wystarczy).
    Źle że musiałeś się "sparzyć" (pewnie wierząc w obietnice sprzedawcy).
    Rozumiem że (przynajmniej w twoim przypadku) jakaś tam równowaga
    rynkowa się ustaliła :) (i wiadomo że xx-letni Merc nie musi być
    szczytem marzeń *każdego* Polaka) - co jedynie wskazuje na
    zupełny brak ekonomicznych podstaw "przywalania podatku" do samochodu
    dlatego że "zachodni". On *nie będzie* tyle wart ile wyjdzie z mądrych
    tabelek :> od których chciałbyś "urzędowego podatku celem ograniczenia
    ilości *zachodnich* złomów".
    A to poskutkuje wzrostem cen *polskich* złomów.
    I utrzymywanie "przy życiu" DŁUŻEJ tychże "od zawsze zarejestrowanych
    w kraju" złomów... i tyle :(

    Jak rozumiem NIE jesteś w grupie nabywców którego "Polonez lat 9"
    interesuje. I *to* jest pewnie powodem że *rwnież* nie jesteś
    zainteresowany "złomem z zachodu". Ale tacy ludzie SĄ.
    I *lepiej* jak mają wybór - wziąć tego Poloneza czy "złom z zachodu".
    Dlaczego ? - bo logicznie kombinując wezmą LEPSZY. Więc dla "dróg"
    będzie LEPIEJ.
    Przecież *dla reszty* (użytkowników dróg) jest oczywiście lepiej jak
    "ten z przeciwka" jedzie lepszym samochodem niż gorszym.
    A nowego samochodu *i tak* nie kupią - bo ich nie stać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 69. Data: 2004-12-31 11:08:59
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Lepsze to niż obecny stan, że zamiast 12 letniego Poloneza będziemy mieli
    > na
    > drogach 12 letniego Poloneza i 12 letnie Audi.

    Ale jak przeciętny człowiek może jeździć jednocześnie dwoma? Pół czterech
    liter w jednym, a pół w drugim aucie? Opłacać ubezpieczenie za jeden i drugi
    stary samochód, kiedy stosunkowo biedny człowiek potrzebuje jeden, sprawny
    samochód. Może w jakimś okresie przejściowym - krótkim przez chwilę tak
    będzie, ale w końcu rynek się wysyci dobrymi zachodnimi autami, gdy każdego
    kto pracuje uczciwie będzie stać na 10 letnie Audi, czy Mercedesa, lub
    lepszy samochód.

    > Wbrew pozorom całkiem dużo i równie dużo odsprzedaje je po kilku latach, w
    > każdym razie na tyle dużo że kilkuletni samochód z Polski jest tańszy niż
    > analogiczny klkuletni z zachodu.

    ponieważ rząd kładzie tamę i niezdrowo winduje ceny starych samochodów, na
    czym korzystają głównie spekulanci, a nie biedne społeczeństwo.

    > IMO zupełnie wystarczy jak park samochodowy w naszym kraju będzie
    > odświeżany
    > wyłącznie autami nowymi,

    Bzdura. Pracujesz pan pewnie w autosalonie, albo jest pan jego właścicielem.

    > wyjdzie to mu tylko na zdrowie.

    mu to panu? a ja padnę na twarz?

    > Zwłaszcza że wcale ich tak mało się nie kupowało przed 1 maja 2004.

    Ale i nie dużo, bo ludzi nie stać. Zarobki są w Polsce wciąż kilka razy
    niższe w porównaniu z Unią, a ceny prawie jak w Unii.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 70. Data: 2004-12-31 11:15:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości news:

    > O to, żeby pan sprzedał swoje autko za drożej niż pan kupił może 5 lat
    temu

    Ależ skąd.
    Chodzi o to abym nie sprzedał go taniej niż powininem wskutek tego że obok
    stoi złom po trzech strzałach w parowóz w Niemczech, poskręcany sznurkami,
    za to ładnie polakierowany.

    > Ale jakie pan ma zdanie?

    Akurat to nie ma żadnego związku z czyimkolwiek prawem do robienia sobie z
    usenetu spluwaczki.

    > Kogo i za co?

    Mnie za epitety.