  • 1. Data: 2004-09-15 09:54:20
    Temat: Propozycja: pl.soc.prawo.rachunkowosc
    Od: Przemysław Rokicki <p...@g...pl>

    Nazwa grupy: pl.soc.prawo.rahunkowosc

    Krotki Opis:
    Problemy zwiazane z prowadzeniem ksiegowosci, rozliczaniem z urzedami itp.

    Moderowana: NIE

    Opis:
    Grupa jest przedewszystkim skierowana do osob chcacych samodzielnie
    prowadzic ksiegowosc. Wiem z wlasnego doswiadczenia ze jest to dosc
    uciazliwe, zwlaszcza na poczatku, czesto zakup jednej ksiazki nie
    wystarcza, pojawiaja sie dziesiatki pytan i zaczynamy wtedy szukac
    odpowiedzi. Najlepszym miejscem na takie pytania bylaby wlasnie ta
    grupa, wszystko bylo by zgromadzone w jednym miejscu a kazdy nowy
    przedsiebiorca prowadzacy samodzielnie ksiegowosc nie mialby problemu z
    wyszukaniem potrzebnych informacji. Wystarczyloby wejsc do archiwum.

    Uzasadnienie:
    Dlaczego nowa grupa? Powod jest prosty, fakt istnieja grupy
    pl.soc.prawo, oraz pl.soc.prawo.podatki, ale znalezienie posta
    na dany temat zwiazany z ksiegowaniem w archiwum tych grup graniczy z
    cudem. Pomijam fakt ze nazwy grup zniechecaja potencjalnych autorow
    tego typu watkow do pisania na grupe. pl.soc.prawo jest zbyt ogolnikowe.
    natomiast pl.soc.prawo.podatki zbyt "waskie" podatki to przeciez mala
    czastka rachunkowosci. pl.sci.ekonomiczne rowniez jest zbyt "ogolnikowa"
    grupa. Tutaj mozna rozmawiac np o zakladaniu dzialanosci, rodzaju spolek
    itp. natomiast pl.soc.prawo.rachunkowosc bylaby przeznaczona tylko i
    wylacznie prowadzeniu ksiegowosci. Dlatego uwazam ze jest to bardzo
    dobry pomysl i na pewno wiele osob na tym skorzysta.

    Autor propozycji: Przemyslaw Rokicki e-mail: p...@g...pl

    Ogloszenie:
    pl.news.nowe-grupy
    pl.announce.newgroups
    pl.soc.prawo
    pl.soc.prawo.podatki
    pl.sci.ekonomiczne

    Czas trwania: dwa tygodnie

  • 2. Data: 2004-09-15 10:25:35
    Temat: Re: Propozycja: pl.soc.prawo.rachunkowosc
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Przemysław Rokicki p...@g...pl ...

    > pl.soc.prawo.rahunkowosc
    ^^^
    nie przejdzie :)
    MSPANC

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 3. Data: 2004-09-15 10:46:50
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Rokicki" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ci93gb$5cd$4@inews.gazeta.pl...
    > Nazwa grupy: pl.soc.prawo.rahunkowosc
    >
    > Krotki Opis:
    > Problemy zwiazane z prowadzeniem ksiegowosci, rozliczaniem z urzedami itp.
    >
    > Moderowana: NIE
    Pozwole sobie na wygloszenie swojego zdania.

    Moj glos na: zdecydowanie na NIE

    Wszystko o czym piszesz jest na pl.soc. prawo.podatki

    > Uzasadnienie:
    > Dlaczego nowa grupa? Powod jest prosty, fakt istnieja grupy
    > pl.soc.prawo, oraz pl.soc.prawo.podatki, ale znalezienie posta
    NIE poniewaz to doskonale znane i popularne grupy.

    > na dany temat zwiazany z ksiegowaniem w archiwum tych grup graniczy z
    > cudem. Pomijam fakt ze nazwy grup zniechecaja potencjalnych autorow
    NIE poniewaz troche pracy i "sie da". Owszem, czasem trzeba przysiasc, ale
    sie da.
    A niemozliwosc znalezienia pewnych tematow przerabiamy co tydzien (lub
    czesciej) bardziej lub mniej ostro zwracajac uwage, ze trzeba siegnac do
    archiwum. IMO jezeli ktos nie potrafi namierzyc interesujacego tematu w
    archiwum, to (co czesto sam czynie) powinien najpierw skonsultowac sie z
    zywym doradca/ksiegowym itd... Sama grupa w tej sytuacji bedzie bardziej
    zagrozeniem niz pomoca...

> [...]
    > wylacznie prowadzeniu ksiegowosci. Dlatego uwazam ze jest to bardzo
    > dobry pomysl i na pewno wiele osob na tym skorzysta.

    Moim zdaniem mozna (kontroferta:-) ewentualnie zastanowic sie nad zmiana
    obecnej nazwy grupy na pl.soc.prawo.rachunkowosc?

    Owszem, obecna nazwa moze zniecheca, ale poruszana tematyka obejmuje bardzo
    szerokie spektrum zagadnien.

    Natomiast proponowana przez Ciebie nazwa grupy i tresc, ktora ma zawierac,
    niewiele maja wspolnego. Sam piszesz, ze tematyka grupy ma byc:
    > Problemy zwiazane z prowadzeniem ksiegowosci, rozliczaniem z urzedami itp.
    A czymze innym zajmuja sie pl.soc.podatki???

    A o rachunkowosci i problemach z nia zwiazanych tez na "podatkach" mozna
    podyskutowac. Jak na razie - chociaz mam tu krotki staz - i tak wiekszosc
    dyskusji ocierala sie o temat:
    jest KUP czy tez nie:-)

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk
    (powyzej znajduje sie wyraz 100% subiektywnych przemyslen na poruszony
    temat)

  • 4. Data: 2004-09-15 11:51:41
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Przemysław Rokicki napisał:

> [...]

    > przedsiebiorca prowadzacy samodzielnie ksiegowosc nie mialby problemu z
    > wyszukaniem potrzebnych informacji. Wystarczyloby wejsc do archiwum.

    pl.soc.prawo.podatki spełnia taką rolę ... A o *RAHUNKOWOŚCI* mało kto
    będzie chciał rozmawiać ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 5. Data: 2004-09-15 12:00:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ^^^
    > nie przejdzie :)
    > MSPANC

    ej no, literowka :) w topicu i nizej jest poprawnie :

    Pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2004-09-15 12:02:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > pl.soc.prawo.podatki spełnia taką rolę ... A o *RAHUNKOWOŚCI* mało kto
    > będzie chciał rozmawiać ...

    bo jezeli ktos chcialby poromawiac o rachunkowosci to nie wie gdzioe ma
    sie udac, wiem bo sam
    trzepalem usenet w poszukiwaniu grupy.

    P.

  • 7. Data: 2004-09-15 12:40:54
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > bo jezeli ktos chcialby poromawiac o rachunkowosci to nie wie gdzioe ma
    > sie udac, wiem bo sam
    > trzepalem usenet w poszukiwaniu grupy.
    Sproboj tutaj... Jezeli temat bedzie ciekawy na pewno sie rozkreci.

    Pozdrawiam
    LG

  • 8. Data: 2004-09-15 13:44:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, Łukasz Góralczyk wrote:
    [...]
    >+ Moim zdaniem mozna (kontroferta:-) ewentualnie zastanowic sie nad zmiana
    >+ obecnej nazwy grupy na pl.soc.prawo.rachunkowosc?

    Sprzeciw.
    Prędzej osoba zastanawiająca się jak zaksięgować w koszt
    wartość trawnika i służbowego psa skojarzy że może (skoro
    zahacza to o KUP) mieć sens pytanie na .podatki niż ktoś
    kto właśnie dowiedział się ("babcia zmarła") że jest
    spadkobiercą - wpadnie na "rachunkowość" :]

    Do rozpatrzenia mogłoby być dopisanie do "Podatki w Polsce"
    opisu: "i rachunkowość" (zaraz się kojarzy, co ?? :>).

    W tym zakresie stawiałbym na zmianę opisu grupy tak:
    "Podatki, parapodatki (ZUS!) i rachunkowość w Polsce"

    >+ > Ogloszenie:
    >+ > pl.news.nowe-grupy
    >+ > pl.announce.newgroups
    >+ > pl.soc.prawo
    >+ > pl.soc.prawo.podatki
    >+ > pl.sci.ekonomiczne

    Właśnie się zastanawiam: czy z podanego powodu crossposty
    są usprawiedliwione ?
    Nie będę przecież posyłał owych argumentów 6 razy na każdą
    grupę osobno !!!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-09-15 14:37:30
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > W tym zakresie stawiałbym na zmianę opisu grupy tak:
    > "Podatki, parapodatki (ZUS!) i rachunkowość w Polsce"
    Wchodze. Szczegolnie parapodatki sa bardzo OK.
    Nawet nie czytalem opisu grupy do tej pory... Pewnie dlatego, ze mi outlook
    nie wyswietla:-)

    Pozdrawiam
    LG

  • 10. Data: 2004-09-15 16:38:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, Lukasz Goralczyk wrote:
    [...]
    >+ Nawet nie czytalem opisu grupy do tej pory...

    No popatrz... wyobraź sobie że ja też, dopóki się w wątek
    na temat grupy nie zaplątałem ;)

    >+ Pewnie dlatego, ze mi outlook nie wyswietla:-)

    E, pine mi też nie wyświetla. "Na chama" wydarłem z gardła
    Chomiczkowi (znaczy - ze zbioru z jego katalogu :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)