  • 1. Data: 2003-07-23 16:53:04
    Temat: Proszę o wyjaśnienie zielonemu
    Od: Bober <e...@e...com.pl>

    Prowadzę KPiR oraz VAT i nie wiem jak postępować przy zakupie środów
    trwałych, czy wpisać je do KPiR czy tylko do ŚT i VAT.Jak robić w
    przypadku gdy kupuję materiały do budowy przyszłej inwestycji, która
    będzie środkiem trwałym (budowa biur) i jak rozliczać materiały
    zakupione na ten cel, takie jak cement pustaki itd. Gdzie wpisywać te
    faktury, gdy ich przeznaczenie jest inwestycyjne a w przyszłości będzie
    to środek trwały.
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2003-07-24 07:51:48
    Temat: Re: Proszę o wyjaśnienie zielonemu
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Bober wrote:

> [...]
    > zakupione na ten cel, takie jak cement pustaki itd. Gdzie wpisywać te
    > faktury, gdy ich przeznaczenie jest inwestycyjne a w przyszłości

    Teporetycznie nie ma obowiązku wpisywania, ale zwłaszcza w wypadku
    materiałów może się zdarzyć, że będziesz musiał się tłumaczyć, że nie
    są to niezarejestrowane towary handlowe. Ja n awszelki wypadek wpisuję
    w rubrykę 16 KPiR

  • 3. Data: 2003-07-24 08:38:48
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    > Ja na wszelki wypadek wpisuję w rubrykę 16 KPiR

    Uzupełnienia:
    Rubryki 16 nie sumuję na koniec miesiąca.
    A w rubryce 17 oczywiście krótkie wyjaśsnienie

  • 4. Data: 2003-07-24 11:24:10
    Od: "Bober" <e...@e...com.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > materiałów może się zdarzyć, że będziesz musiał się tłumaczyć, że nie
    > są to niezarejestrowane towary handlowe. Ja n awszelki wypadek wpisuję
    A co z rejestrem VAT wpisać te pozycje?

  • 5. Data: 2003-07-24 11:35:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Bober" <e...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > A co z rejestrem VAT wpisać te pozycje?

    Zakupy oodatkowane zaliczane jako ST sluzace .....

    Boguslaw