    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prowadzenie DG pod różnymi nazwami
    Date: Fri, 22 Sep 2006 10:42:57 +0200

    § Jerry § wrote:

> [...]
    > jednym pomysłem, ale nazwa nie pasuje zupełnie (to tak jakbym w nazwie
    > firmy miał "Odprowadzanie nieczystości" a chciał się zajmować
    > dodatkowo działalnością pod tytułem "pyszne wypieki" - nazwa firmy na
    > fakturze nie brzmi zbyt szczęśliwie, a przecież na jedną osobę nie
    > mogę prowadzić dwóch albo trzech DG) Moje pytanie: czy w ramach jednej
    > DG mogę posługiwać się dwoma lub trzema różnymi nazwami (pozostałe
    > dane - adres i NIP bez zmian) ? Z tego co wiem, to na wpisie do
    > ewidencji taki dodatek naniosą bez problemu - ale co z US i REGON ?

    W ewidencji naniosą ale zamiast obecnego lub razem z obecnym więc
    musiałbyś np w obu rodzajach dDG posługiwać się dokłądnie tą nazwą (np
    XXX wywóz nieczystości i usługi piekarnicze - nieźle brzmi?)
    Praktyczna rada jest taka: weź jaką nazwę fantazyjną YYYY która nic nie
    znaczy, zgłoś ją w ewidencji, US, GUS a potem na fakturach pisz Jan
    Kowalski YYYY Piekarnia, Jan Kowalski YYYY Zakład Wywozu Nieczystości
    (najlepiej ten Zakład .... w osobnej linii).

    > Jest to akceptowalne ? Jak wtedy wygląda numeracja dokumentów ? Muszę
    > prowadzić oddzielne ewidencje ? Są jakieś inne ograniczenia lub
    > obowiązki ? W niedługim czasie zamierzam przekształcić DG w Sp z o.o.
    > - co wtedy z takimi różnymi profilami działalności w spółce ?

    Nie da się przekształcić DG w zoo. To po prostu nowa firma.
    W spólce jest ten sam problem - nie warto wpisywać rodzaju działalności
    do nazwy spółki. I pomysł z zakłądem też działa świetnie.