    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Date: Tue, 3 Dec 2002 22:37:33 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "rafal" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ashjr2$fgn$1@news2.tpi.pl...

    > co byś nie wymyślił to i tak jesteś na pozycji użytkownika końcowego i
    > instalując soft zgodziłeś się z warunkami licencji i do tego otrzymałeś
    > ją pisemnie w pudełku.

    Szafujesz hasłami, pudełkami, ogólnikami, mieszasz umowe z licencją, update
    i upgrade stawiasz narówni z poprawianiem jawnych błędów które nie powinny
    miec miejsca w sofcie wykonanym zgodnie z deklaracja producenta.

    > Więc chcesz przed sądem udowadniać że nie pisaty nie kumaty : WIDZAŁY
    GAŁY CO BRAŁY

    Jezeli gały rzeczywiście widziały co brały a nie tylko przeczytały na
    pudełku (w licencji) do czego program jest przeznaczony, jakie funkcje
    spełnia i że producnt gwarantuje "że został wykonany z najwiekszą
    starannoscią i zachowaniem skutecznych środków kontrolnych" a dopiero w
    trakcie uzytkowania stwierdzi że to nie prawda ze zostął oszukany,
    wprowadzony w błąd to znajdzie sie sposób aby wyegzekwowac od producenta
    odszkodowanie.
    Dla ciebie widze kazda bzdura zapisana w umowie staje się cnota nie do
    podważenia (nie mówiąc o tym że nie wszystko musi być w umowie, wystarczy
    że będzie zdefiniowane w zdefiniowane w obowiązującym w danym kraju
    prawie). Niestety tak nie jest a poza tym mieszasz chyba umowę z licencją

    > Nitk nie weżmie na siebie odpowiedzialności za działania systemu jest za
    > dużo czynników mających na to wpływ :
    > komputer ,zasilanie ,użytkownik ,dziłanie innych programów , wirusy
    > ,niestabilne systemy operacyjne.

    A ty ciągle swoje, szukasz jak zwalic wine na innych. Zauważ że ja
    napisałem wyraźnie __o odpowiedzialności za twoją pracę__, o błędach w
    twoim
    produkcie, w kodzie twojego programu, o błędnych założeniach, o braku
    dogłębnej znjaomości dziedziny dla której tworzysz soft itp. skutkujących
    w efekcie błednym działaniem.
    Zresztą powtarzasz się, Gotfryd zadał Ci pytanie ale bez odpowiedzi z
    Twojej strony
    ==============
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    ==============

    > Widziałem kilka dużych systemów m.in.: w szpitalu wojewódzkim wdrażany
    > przez wielką firmę i tam tez byla wzmianka o ograniczonej
    odpoweidzialnosci
    > zwanej gwarancja ograniczona.

    A czy ja mówię o pełnej odpowiedzialności "za wszystko" za procesory Intela
    czy AMD prpducentów płyt itd. rozumiem ze jest granica "płynnej
    odpowiedzialności" ale przecież ten wymieniony wcześniej konstruktor czy
    biuro odpowiada tylko za projekt (w tym za wadliwy soft którego użył) a nie
    za wykonawstwo na budowie, użyte materiały ich jakość, nagłą zmiane
    warunków pogodowych.

    Kończę jedank temat, bo robi sie bardzo OT :) a nakoniec to powodem mojej
    reakcji na Twoją wypowiedź była ... hmm wyraźna jej arbitralność i
    nonszalancja. Zwrócił Ci na to uwagę współdyskutant że pewnych słów i
    sformułowań nadużywasz. Inna sprawa że weszliśmy w roważania raczej
    teoretyczne ja mowie o sofcie zagranicznym (z którym sie stykam) wartości
    kilku do kilkunastu tys. U$, który gdy pojawi sie juz w wersji spolszczonej
    jest juz zazwyczaj wystarczajaco przetestowany w kraju producenta i
    opisywane sytuacje raczej, w opisywanej skali, nie maja miejsca ;).

    Sark