    From: "GreG" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Date: Tue, 3 Dec 2002 23:29:24 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.21.0212021018040.30890-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

    > Greg, nie nauczyłeś się (jeszcze) oszczędnie szafować
    > słowami "każdy" i "zawsze" ;>

    Moj blad. Wynika to zapewne z faktu, ze nie spotkalem sie z licencja,
    ktora by nie zabezpieczala w ten sposob autora programu.

    > ...IMO tylko wtedy jeśli "osiągnięcie techniki" jest
    > za "twórcę" uważane za "utwór" - tylko i wyłącznie,
    > tj. "twórca" ("tfurca" ;) ?) sam i osobiście w licencji
    > lub innym podobnym dokumencie czarno na białym pisze
    > że jego zdaniem "utwór" do niczego innego jak do
    > powieszenia na ścianie się nie nadaje ;) !
    >
    > Ale ZAKAZU żeby zrobić inaczej ani NAKAZU żeby tak
    > miało być - IMO & AFAIK nie ma - ani w prawie polskim,
    > niemieckim ani USA.

    Dlatego tez najczesciej spotykamy w umowie licencyjnej
    stwierdzenia tresci nastepujacej (cytat z licencji do
    programu do obliczen statycznych konstrukcji ROBOT Millenium):

    ARTYKUŁ 7: ODPOWIEDZIALNOŚĆ LICENCJODAWCY
    7.1. Licencjodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu strat
    i szkód powstałych w wyniku używania programów dostarczonych
    przez Licencjodawcę.

    a napisac tak moze, gdyz to, czym ten program tak naprawde jest
    (przynajmniej tak wynika z mojej lektury dokumentacji), stoi tak:

    ARTYKUŁ 1: SPECYFIKACJA PROGRAMU KOMPUTEROWEGO

    1.1. Programy komputerowe są rozpowszechniane przez Licencjodawcę w wersji
    gotowej
    do zastosowania, a nie w wersji źródłowej programu, chyba że zostanie
    uzgodnione inaczej.
    1.2. Licencja obejmuje programy i ich opcje wymienione w specyfikacji
    szczegółowej,
    dołączonej do niniejszej umowy i bedącej jej integralną częścią.

    gdzie w specyfikacji szczegolowej wymienione sa moduly skladowe programu.

    Wprawdzie to, do czego program sluzy opisane jest ladnie w podreczniku, ale
    przeciez
    podrecznik nie jest czescia umowy.

    GreG