  • 1. Data: 2002-05-28 11:54:52
    Temat: Przekazanie towaru na potrzeby własne
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Było wałkowane? Trudno.
    Kupiłem towar na fak. VAT. Odliczyłem VAT.
    Zgodnie z art.7 ust.3 ustawy z 8 stycznia 1993 o podatku VAT "Podatnicy mają
    prawo do zwolnienia od podatku od towarów i usług od czynności okreslonych w
    art.2 ust.3 pkt 1,2,4 w przypadku gdy podatnik nie zmniejszył podatu
    naleznego o kwotę poadtku naliczonego przy zakupie towaru."
    Czyli w takim przypadku przekazanie fakturą wewnętrzną na potrzeby własne
    jest opodatkowane VATem z taka samą stawką jak przy zakupie?
    Podobnie z przekazaniem na reklamę i reprezentację?
    Jeżeli wręczam klientom sklepu gratisy to jest to reklama publiczna
    (adresowana do odbiorcy anonimowego) czy też się zalicza do tego przypadku.
    Jak księguję w KPiR takie przekazanie? W zakupach odejmuję i wpisuję do
    pozostałych wydatków?

    dzięki z góry
    WS
    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 2. Data: 2002-05-28 13:48:13
    Temat: Re: Przekazanie towaru na potrzeby własne
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:acvr9o$iei$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    > GG 3842497
    >
    > 1)Jeżeli gratisy leża wystawione i każdy kto chce bierze to można pokusic
    się o reklamę publiczną - ale nie spotkalam się z taka wystawka, wystawia
    się ulotki itp, a nie prezenty. Jezeli wręczasz konkretnej osobie do ręki
    (nawet gdy nie znasz imienia) to obawiam sie, że już nie jest publiczna.
    2)Wg mnie jeżeli kupujesz od razu z zamiarem przekazania na reprez. to fakt.
    wew. opiewa dokładnie na kwoty z fakt. zakupu. Jeżeli przekazujesz towar to
    fakt. wew. wystawiasz w cenach sprzedaży (VAT właściwy dla danego towaru).
    Wtedy towar z kol.10 przeksięgowujesz do kol. 12 (limitiwana) lub kol. 14
    (publiczna)-o tym fakcie trzeba pamiętac przy rozliczaniu remanentem. Przy
    zakupie na reprez. od razu kol. 12 lub 14. 3) Przy przedmiotach na reprez. i
    rekl. ty decydujesz czy: a) VAT odliczasz i naliczasz b) VAT nie
    odliczasz, a na fakt. wew. dajesz stawke zwolniony, co oczywiscie wpływa na
    rozliczenie całego VAT naliczonego. Iwona

  • 3. Data: 2002-05-28 16:19:19
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Iwona <i...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad020b$4f0$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > (nawet gdy nie znasz imienia) to obawiam sie, że już nie jest publiczna.

    -------
    I według Ciebie jest to czynnośc nie podlegająca opodatkowaniu VAT?

    Orka

  • 4. Data: 2002-05-28 21:27:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    >+ Było wałkowane? Trudno.

    Trudno, przeżyjemy :)
    Ale żebyś sobie nie myślał to przykładowo kliknięcie w:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    +reklama+OR+publiczna+OR+potrzeby+OR+wlasne+group:pl
    .*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as
    _minm=5&as_miny=2001&as_maxd=28&as_maxm=5&as_maxy=20
    02
    zaaplikuje ci listę:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=reklama%20p
    ubliczna%20potrzeby%20wlasne&as_ugroup=pl.*.podatki&
    lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_m
    axd=28&as_maxm=5&as_maxy=2002&num=100&hl=pl

    Jak zadasz googlowi jeszcze kilka takich pytań to będziesz pamięcią
    zbiorową grupy ;) !

    Iwona dobrze gada, coś mi tylko się kołacze że ostatnio *przy czymś*
    (skleroza... :() była mowa że VAT musi być odliczony od zakupu (czyli
    *wstecz*, z odsetkami !) - ale szczegółów nie pamiętam :(
    [...]
    >+ Jeżeli wręczam klientom sklepu gratisy to jest to reklama publiczna
    ********
    >+ (adresowana do odbiorcy anonimowego) czy też się zalicza do tego przypadku.

    IMO zdecydowanie nie - anonimowość nie wystarczy; "publiczne"
    jest coś co dajesz *kazdemu* kto chce :) a nie klientom only...

    >+ Jak księguję w KPiR takie przekazanie? W zakupach odejmuję i wpisuję do
    >+ pozostałych wydatków?

    Tak jest: tu na czerwono lub z minusem, tam na czarno lub niebiesko :)
    <tryb ekologiczny>
    W tej samej linijce, coby papieru nie zmarnować !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-29 07:10:01
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pokusic
    >
    > -------
    > I według Ciebie jest to czynnośc nie podlegająca opodatkowaniu VAT?

    Powyższe zdania dotyczą podatku dochodowego i ewentualnego limitowania
    zaliczenia wydatków do kup. Jeżeli chodzi o VAT to liczy się tylko
    przekazanie na reprez. i rekl.- co daje odpowiedź, że VAT naliczamy, nie
    wspominałam o czynnościach nie podlegajacych VAT. W następnch zdaniach mojej
    poprzedniej "wypowiedzi" podałam moje zdanie odnośnie faktur wew. i VAT przy
    tych czynnosciach. Iwona

  • 6. Data: 2002-05-29 10:07:02
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Iwona <i...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad1v1o$sg$...@n...tpi.pl...

    > Powyższe zdania dotyczą podatku dochodowego i ewentualnego limitowania
    > zaliczenia wydatków do kup.

    Szkoda, że tego nie zaznaczyłaś - czytający mógł wyciągnąć wniosek, że taka
    czynność nie podlega VAT.

> [...]
    mojej
    > poprzedniej "wypowiedzi" podałam moje zdanie odnośnie faktur wew. i VAT

    Dalszej części się nie czepiałam:-)

    Z tym, że w pkt 2 wymieniłaś tylko reprezentację.

    Orka

  • 7. Data: 2002-05-29 10:18:42
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

  • 8. Data: 2002-05-29 12:15:56
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205282320001.17264-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    +potrzeby+OR+wlasne+group:pl.*.podatki&num=100&hl=pl
    &lr=&as_drrb=b&as_mind=1
    2&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=28&as_maxm=5&as_max

    asne&as_ugroup=pl.*.podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind=12
    &as_minm=5&as_miny=2001&
    as_maxd=28&as_maxm=5&as_maxy=2002&num=100&hl=pl

    > Jak zadasz googlowi jeszcze kilka takich pytań to będziesz pamięcią
    > zbiorową grupy ;) !

    Dzięki, popatrzę czasem do googla

> [...]
    > <tryb ekologiczny>
    > W tej samej linijce, coby papieru nie zmarnować !

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    Nie dość że daję za darmo to jeszcze VAT trza płacic. Cięzkie to wszystko.
    WS