    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeniesienie praw autorskich a faktura
    Date: Tue, 30 Dec 2008 11:38:49 +0100

    On Tue, 30 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Tak - ale czy w przypadku MPA ta oferta również nie musi być pisemna,
    > skoro umowa już musi?

    Umowa składa się z dwu zgodnych oświadczeń.
    Czy oferta o której piszesz jest jednym z *tych* oświadczeń?

    > J.w. - czy taka oferta może być niepisemna?

    A co Ci wadzi, żeby wysłał ją wcześniej?
    Pisemną, podpisaną.

    > Chodzi mi o trochę inną sytuację - zakładając że mam rację z tym
    > że musi być umowa pisemna - podpiosuję i wysyłam, czekam na odesłanie
    > a w tym czasie ucieka mi termin na wystawienie faktury.

    Ale w tym miejscu popełniasz kiks: przyjmujesz, że umową jest
    jedynie "jednolity tekst umowy" podpisany przez wszystkie
    (w przypadku ogólnym może być >2) strony umowy.
    A prawo cywilne takiego ograniczenie NIE NAKŁADA.
    Muszą być dwa niesprzeczne oświadczenia woli - oferta i jej
    akceptacja, już mamy umowę.
    I nie musi to być w kolejności "oferta na program - akceptacja
    zakupu".
    Może być dokładnie na odwrót: "tak, kupię - no to sprzedaję".

    > Pomysł niezły - pytanie czy tak można?

    "Co nie jest zabronione jest dozwolone" :D

    > Czasami się zastanawiam na czym polegają kontrole
    > u niektórych klientów skoro niektóre umowy czy faktury przechodzą.

    180 Ordynacji :) - US bada "stan faktyczny", tekst umowy jest tylko
    składnikiem tego ustalenia.

    pzdr, Gotfryd